• جمعه / ۲۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400092620362
  • خبرنگار : 71129

ریابکوف: مسکو از واشنگتن می‌خواهد پیشنهاد تضمین‌های امنیتی را جدی بگیرد

ریابکوف:  مسکو از واشنگتن می‌خواهد پیشنهاد تضمین‌های امنیتی را جدی بگیرد

معاون وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، مسکو از آمریکا می‌خواهد تا پیشنهادهای مربوط به تضمین‌های امنیتی را جدی بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت: ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم تا ابتکارعمل روسیه را درباره تضمین‌های امنیتی جدی بگیرد چرا که اوضاع بین‌المللی بسیار متشنج است.

این دیپلمات روس همچنین افزود: این پیشنهادها باید به عنوان یک بسته و نه بصورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرند.

این مقام مسئول روس همچنین گفت، روسیه حتی همین فردا هم آماده آغاز گفتگوها با آمریکا درباره تضمین‌های امنیتی است و ژنو به عنوان میزبان گفتگوها پیشنهاد شده است.

ریابکوف همچنین ادامه داد: ما آماده‌ایم تا همین فردا ۱۸ دسامبر گفتگوها را با آمریکا در یک کشور ثالث آغاز کنیم. ژنو قبلا به آمریکایی‌ها پیشنهاد شده تا این مذاکرات مهم را بر اساس آن دو سند پیش نویسی که شما دارید و ما انتظار داریم که به نقطه عطفی برسد، آغاز شود. ما از آمریکا و ناتو می‌خواهیم تا نمایندگانی را برای گفتگوها در نظر بگیرند چون روسیه قبلا تیم مذاکره کننده خود را تشکیل داده است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: روسیه هیچ تغییری در مواضع ناتو و آمریکا پس از پیشنهادهای دریافتی مربوط به تضمین‌های امنیتی ندیده است. تا اینجا همچنان همان استدلال و موضعی است که سال‌هاست می‌شنویم. این موضع کمکی نمی‌کند، چون ما یک چیز را ارائه می‌دهیم و اولتیماتوم‌ها خطاب به ما می‌شود، در حالیکه فعالیت‌های خطرناک زیر پوشش این اولتیماتوم‌ها ادامه دارد که مستقیما منافع امنیتی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. روسیه پیشنهاد تضمین‌های امنیتی خود به ایالات متحده و ناتو را غیرقابل قبول نمی‌داند.

ریابکوف همچنین گفت، همکاری چین و روسیه نباید به پیشنهادهای امنیتی مسکو به ناتو و آمریکا مرتبط شود.

وی ادامه داد: من این دو را به یکدیگر مرتبط نمی‌دانم. ما روابط بسیار ویژه و دوستانه‌ای با چین داریم. من هیچ مشکلی در روابط ما با چین نمی‌بینم که باعث ناراحتی کسی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha