• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092720821
  • خبرنگار : 71129

عمران خان: خاندان بوتو و شریف مسئول مصیبت پاکستان هستند/افغانستان ۲۰ سال در اشغال آمریکا بود

عمران خان: خاندان بوتو و شریف مسئول مصیبت پاکستان هستند/افغانستان ۲۰ سال در اشغال آمریکا بود

نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌گویی، از خانواده بوتوها و شریف‌ها بابت نابود کردن کشورش و گرفتارهایی‌هایی که پاکستان اکنون با آنها روبروست، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفت: کشور منابع غنی دارد اما خانواده بوتو و شریف از آن به صورت ناعادلانه استفاده کردند.

وی افزود، دولتش می‌خواهد پاکستان به کشوری شکوهمند تبدیل شود و برای این منظور با این دو خانواده به شدت ثروتمند مبارزه می‌کند.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین گفت: این دو خانواده برای خاندان خودشان در پاکستان تلاش می‌کنند و مسئول وضعیت نا به سامان کنونی در کشور هستند. فساد چیزی است که یک کشور را نابود می‌کند. کشورهای فقیر به این دلیل فقیر نیستند که منابع ندارند بلکه به این دلیل وضعشان این طور شده که مقام‌هایشان فاسد هستند.

عمران خان همچنین افزود: من خودم شخصا تحقیقات شفافی علیه وزرا ترتیب می‌دهم. من در مدت طولانی که در انگلیس بودم، با سیستم سیاسی غرب به خوبی آشنا شدم و همیشه سیاست‌های قدرت‌های غربی را زیر سوال برده و مورد انتقاد قرار داده‌ام.

وی در پاسخ به سوالی گفت: پیامبر اکرم(ص) انسان‌ها را متحول کرد و شخصیت آنها را تغییر داد و آنها را رهبران همه زمان‌ها قرار داد. او رحمت‌العالمین بود، نه فقط برای مسلمانان بلکه برای هر کسی که از الگوی او پیروی کند.

نخست‌وزیر پاکستان در ادامه با ابراز نگرانی درباره بحران افغانستان نیز گفت: آنها با گرسنگی شدیدی روبرو هستند و آمریکا باید از آنها حمایت کند. متوجه نشدم که آمریکا می‌خواهد در افغانستان به چه اهدافی دست یابد. آنها ۲۰ سال این کشور را به نام به اصطلاح "جنگ علیه ترور" اشغال کردند.

وی همچنین به مساله کشمیری‌ها نیز اشاره کرد و افزود: کشمیر اشغال شده شبیه به یک زندان است و هشت میلیون تن در این منطقه مجبورند در یک زندان بدون میله زندگی کنند. دولت فاشیست بهاراتیا جاناتا برای هند و منطقه خطرناک است.

عمران خان همچنین ابراز نگرانی کرد: جنگ اتمی بین هند و پاکستان به دلیل سیاست‌های این دولت در دهلی‌نو شاید در بگیرد. واقعا نمی‌دانم چطور چنین حزبی بر ملتی فهیم چون هندوها حکمرانی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۴:۱۲

تو ایران نظیر بوتو ها و شریف ها زیاده که هیچ کس جرات حرف زدن هم نداره در برابرشان و فقط حرف در باره فساد می زنند و همون اش و کاسه هست همیشه