• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400092720963
  • خبرنگار : 30057

جایزه بزرگ بیوتکنولوژی امسال اعطا نمی‌شود

جایزه بزرگ بیوتکنولوژی امسال اعطا نمی‌شود

رییس مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس از عدم برگزاری چهاردهمین دوره اعطای جایزه بزرگ بیوتکنولوژی در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم شورای این جایزه امسال این جایزه برگزار نمی‌شود.

به گزارش ایسنا دکتر فاطمه رهبری‌زاده در همایش روز ملی زیست فناوری که به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، بیوتکنولوژی را یک عرصه استراتژیک و مورد توجه کشورها دانست و اظهار کرد: در کشور ما نیز اهتمام ویژه به آن شده و در زمره سیاستگذاری‌های مهم علم و فناوری کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۲۰۱۵ تاکنون با اهتمام محققان و دانشمندان کشور حائز رتبه‌های ۲۱ تا ۱۵ جهانی در تولید علم شده‌ایم، ادامه داد: علاوه بر آن محققان کشور محصولاتی در حوزه بیوتکنولوژی تولید کرده و موفق شدند به سایر کشورها صادر کنند.

رهبری‌زاده با تاکید بر اینکه دانشگاه تربیت مدرس به عنوان تنها دانشگاه حوزه تحصیلات تکمیلی سهمی در کسب این رتبه داشته است، یادآور شد: از ۳۰ سال قبل این دانشگاه در بخش‌های آموزش، تحقیقات و فناوری فعالیت‌های خود را توسعه داده است و با ایجاد چهار رشته علوم پایه پزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی و آبزیان و همچنین راه اندازی دانشکده فناوری‌های زیستی در حوزه بیوتکنولوژی تحقیقات گسترده‌ای را اجرایی کردیم.

رییس مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس افزود: علاوه بر آن از سال ۱۳۹۶ کریدور زیست فناوری را راه‌اندازی کردیم و فارغ التحصیلان سه دوره قبل آن همگی اکنون جذب صنعت شده‌اند.

رهبری‌زاده، برگزاری نمایشگاه مجازی از دستاوردها و اعطای جایزه بزرگ زیست فناوری را یکی از برنامه‌های جنبی این همایش نام برد و گفت: بر اساس تصمیم گیری که در شورای این جایزه صورت گرفت، مقرر شد که این جایزه یک سال در میان به دانشمندان اعطا شود؛ از این رو در سال جاری این جایزه اعطا نخواهد شد.

به گفته وی، چهاردهمین دوره اعطای این جایزه در سال آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha