• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400092721126
  • خبرنگار : 71541

دستگاه‌های اجرایی تصویر دقیقی از فناوری‌های نوین ندارند

دستگاه‌های اجرایی تصویر دقیقی از فناوری‌های نوین ندارند

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی تصویر دقیقی از فناوری‌های نوین ندارند، گفت: در مورد موضوعاتی از جمله طرح صیانت و اینماد به جای اینکه حاکمیت به موضوع ورود کند، بهتر بود اجازه‌ی رسیدگی و ورود به مجموعه‌های صنفی دارای صلاحیت داده می‌شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در دیدار با رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درخواست‌ها و دغدغه‌های متعدد خود را مطرح کردند. حسین اسلامی- رئیس سازمان، با بیان اینکه در سطوح بالای تنظیم‌گری یکی از مسائل جدی اعتماد به مجامع صنفی است، گفت: چنانچه پیش‌تر هم گفته‌ایم در مورد موضوعاتی از جمله طرح صیانت و اینماد به جای اینکه حاکمیت به موضوع ورود کند، بهتر بود اجازه‌ی رسیدگی و ورود به مجموعه‌های صنفی دارای صلاحیت داده می‌شد.

وی با اشاره به حکمی که در هفته‌های گذشته از سوی مراجع قضایی برای مدیرعامل یکی از پلتفرم‌های داخلی فروش کالای دست دوم صادر شده است، بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که دستگاه‌های اجرایی تصویر دقیقی از فناوری‌های نوین ندارند و ورود اینچنین آنها به موضوعات می‌تواند به دلسردی و ناامیدی کسب‌وکارها منجر شود.

در این نشست سید محمدعلی شریفی‌الحسینی، عضو هیأت مدیره‌ی نصر تهران با اشاره به اصلاح تبصره‌ی شش قانون بودجه و عدم امکان افزایش تعرفه اینترنت گفت: سال‌هاست قیمت اینترنت ثابت مانده است و رفع این مشکل نیازمند درایت شماست. به آی‌سی‌تی باید به عنوان صنعت مادر نگاه شود و طبیعتا با تعرفه‌های موجود برخی از سرمایه‌گذاران راغب به ورود به بسیاری از موضوعات و پروژه‌ها نیستند.

آیدین عدالت، عضو دیگر هیأت مدیره‌ی نصر تهران نیز با تأکید بر افزایش تعاملات میان دو مجموعه بیان کرد: برخی از تصمیمات پیش از مشورت بخش خصوصی اخذ می‌شود و امیدواریم با مشورت‌دهی بیشتر بتوانیم در آینده از تبعات تصمیماتی که به ضرر بخش خصوصی خواهد بود بکاهیم.

احسان زرین‌بخش، یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌‎ای استان تهران نیز با بیان اینکه اگرچه تاکنون تسهیل‌گری‌هایی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات اتفاق افتاده است، اما هنوز با واقعیت مطلوب جامعه فاصله داریم، پیشنهاداتی درباره‌ی همکاری در تدوین و اصلاح آیین‌نامه‌ی تأیید نمونه‌ی تجهیزات حوزه‌ی فاوا ارائه کرد.

محمدرضا قلعه‌نویی، عضو دیگر هیأت مدیره‌ی نصر تهران و رئیس رسته‌ی خدمات فناوری اطلاعات نیز با اشاره به بحث پهنای باند و تعرفه‌های مراکز داده به‌ویژه سرویس‌های ابری، از اعلام آمادگی رسته‌ تحت مدیریت خود برای تعرفه‌گذاری حوزه‌ی ممیزی مراکز داده خبر داد.

علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر نصر تهران نیز با بیان توضیحاتی در رابطه با شکاف موجود میان بخش خصوصی و بخش دولتی در حوزه‌ی رگولاتوری، پیشنهاد تشکیل معاونتی در این‌باره را مطرح کرد.

همکاری در تدوین نسخه اولیه سند راهبردی اینترنت اشیا در کشور، تعیین تعرفه در حوزه پهنای باند و اینترنت به صورت تخصصی توسط بخش خصوصی و سازمان نصر، تدوین سیاست‌های کلی حفظ امنیت و محرمانگی شبکه ملی اینترنت اشیا و راحل‌های هوشمندسازی، تفویض رگولاتوری و تعرفه‌گذاری حوزه‌ی ممیزی مراکز داده به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، همکاری در تدوین و اصلاح آیین‌نامه‌ی تایید نمونه تجهیزات فاوا، تدوین نظام تعرفه‌گذاری خدمات آزمایش و تایید نمونه تجهیزات فاوا، همکاری در پیاده‌سازی فرایندهای تأیید نمونه برای تجهیزات فاوای ساخت داخل از جمله موضوعات طرح‌شده توسط نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در دیدار با رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha