• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400092721152
  • خبرنگار : 71641

روش های پرداخت اقساط وام نهضت ملی مسکن اعلام شد

روش های پرداخت اقساط وام نهضت ملی مسکن اعلام شد

عضو هیئت مدیره بانک مسکن، بازپرداخت اقساط تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به صورت دو روش ساده و پلکانی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال در برنامه دولت قرار گرفته است.

متقاضیان با داشتن چهار شرط تأهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

تسهیلات نهضت ملی مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

پیش از این، محمدحسن علمداری - عضو هیئت‌مدیره بانک تخصصی بخش مسکن - درباره نحوه بازپرداخت تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی بانک‌ها مکلف شدند تا سالانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان را به بخش مسکن اختصاص بدهند، گفت: به طور معمول بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ سه سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله به این نحو است که برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی بدون سود دوران ساخت ماهانه هفت میلیون تومان قسط توسط مشارکت‌کنندگان و دریافت‌کنندگان واحدها پرداخت می‌شود.

طبق گفته وی، تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی نیز با احتساب سه سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با احتساب سه سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

علمداری در خصوص بازپرداخت تسهیلات مسکن روستایی که ۲۵۰ میلیون تومان است، گفت: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ سه سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله برای تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان چهار میلیون تومان است.

چنانچه سازندگانی طی دو سال واحدها را به اتمام برسانند، بازپرداخت تسهیلات نیز ۱۸ ساله خواهد شد که میزان اقساط نیز نسبت به آن کاهش دارد.

پس از واکنش‌ها به ارقام بازپرداخت این تسهیلات، این مقام مسئول در بانک مسکن توضیح داد که میزان اقساط اعلام شده از سمت وی براساس مصوب شورای پول و اعتبار بوده است اما طبق قانون جهش تولید، تقریبا می‌توان با ۵۰ درصد از محل منابع صندوق ملی مسکن نسبت به کاهش نرخ تسهیلات مسکن اقدام کرد که این امر موجب کاهش اقساط پرداختی از سوی مشتریان شود.

وی ضمن بیان اینکه روش اعلام شده به صورت ساده بود و روش پلکانی نیز وجود دارد، گفت: افراد می‌توانند به صورت پلکانی نیز اقساط این وام را پراخت کنند که سال اول مبلغ قسط کاهش می‌یابد و در سال‌های بعد افزایش پیدا کند.

البته اقساط این وام به روش پلکانی به این بستگی دارد که وزارت راه چند درصد از نرخ ۱۸ درصدی این تسهیلات را از محل منابع صندق ملی مسکن یارانه بدهد که این امر، اقساط وام نهضت ملی را کاهش می‌دهد. اقساط ماهانه به روش پلکانی با نرخ ۱۸ درصد، تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی در تهران پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۲۲:۰۳

يعني واقعا دولت نميفهمه كه اگر كسي توانايي پرداخت قسط ٦ ميليوني داشت هرگز نهضت ملي ثبت نام نميكرد!!!! تروخدا كمي تفكر!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۱۱:۰۹

۳میلیون اجاره خونه ۵میلیون خوراک و پوشاک و مدرسه بچه ها تازه اگه جواب بده.۶میلیون هم نهضت ملی میشه ماهی ۱۵میلیون...خواهشا فکری به حال ملت بدبخت بکنید خونه نخواستیم...

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۱۲:۰۹

کی میتونه با حداقل حقوق که به اجاره خونه هم نمیرسه ماهی پنج شش میلیون بده . اصلا انصراف میدم چون من رو قسط یک میلیون یا یک میلیون خورده ای هم مشکل داشتم ولی با زور میشد پرداخت کرد باید انصراف داد اگر ماهی پنج شش تومن داشتیم که تا حالا خونه داشتیم و حداقل مسکن مهر میخریدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۱۲:۱۳

چرا وام چهارصد و پنجاه میلیونی. وقتی مسکن مهر را میشه دویست سیصد میلیون خرید رو چه حسابی قیمت گذاری شده . مگه قراره تهران ساخته شه که وامش تنها چهارصد و پنجاه میلیونه . عقل کی حکم میکنه که مسکن ملی بگیره ؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۱۲:۳۰

یا خدا خودت کمکمون کن ما بسختی داریم با ماهی پنج میلیون زندگی میکنیم چطور میتونیم قسط بدیم دولت چه فکری کرده آخه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۱۳:۳۴

این شیوه پرداخت قسط هم برای پولدارا خوبه نه برای ما همه چی که برای اونا هست اگر صلاح میدونید این واحدها و هم بدین پولدار .شما که دور هم جمع میشین یه ذره درست حساب وکتاب کنید مگه ما چقدر دریافتی داریم که ۴ الی ۵ میلیون فقط قسط بدیم چی بخوریم واجاره بدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۱۴:۲۴

.... بااین طرحی که این نابغه ها دادند اکثر طرح متقاضی ندارد بعد هم میگویند لابد مردم احتیاج نداشتند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۲۲:۱۰

این هم جزرویاها بود ازمستاجری راحت شیم بازهم نشد بعداز35 سال مستاجری

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۲۳:۵۴

دوره بازپرداختش ۱۷ ساله ایا؟اگه ۱۷ ساله باشه برجی ۶ ملیون که توی این ۱۷ سال ۱ میلیارد باید قسط بدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۰:۵۸

سلام خدمت همه ... با این قسط پرداخت کردن آیا میشه انجام داد که غیر ممکنه مسکن از طرفی فقط بدرد ثروتمندان میخوره و مسئولین ...

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۳۰ ۲۰:۵۴

سود وام مسکن مهر احمدی نژاد 4 درصد بود و وامی که این دولت بهتون میده 18 درصد!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۱۹:۴۸

۴۵۰ میلیون وام بگیری برای کجا ؟!!اینجایی که قراره خونه بسازن همین الان با ۳۵۰ تا ۴۵۰ میشه آپارتمان خرید

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۲۲:۱۵

اقا ما هنوز زیر خط فقریم .اینم وامم اضافه بشه میریم صفحه بعد.....

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۱۳ ۱۹:۵۸

سلام بر دولت عزیز که قراره به داد ملتی برسه که زیر خط فقر دارن زیست میکنن، میخوام بدونم وقتی کسانی که تصمیم گیرنده همچین طرحی هستن وقتی درآمدشون بالای ۱۵ میلیون تومنه به نظر دولتی که میخواد خدمتگذار باشه میتونه برای کسانی که حقوقشون ۳ و نیم میلون تومانه درکشون بکنه که چطوری باید با این حقوق و در آمد قصد ۵ یا ۶ میلیونی رو بده !!! این طرح طرح نیست یه جوکه برای ما و برای پولدارها طرح خوبیه واسه بیشتر پولدار شدنشون، آقایان مسئول زمین بدین به ملت خودشون خورد خورد بسازن زمین خدا که فراوونه .

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۲:۱۴

سلام دولت چطوری حساب کرده که این همه قسط از نظر گرفته ما تو کرایه خونه ماهی ۷۰۰ موندیم بچه ها موقع ازداوجشونه نه خوراک درست حسابی داریم نه پوشاک چرا با مردم بد بخت این کارو میکنید خونتون هم برای خودتون برید پولاتونو رو خرج کشورهای فقیر همسایه کنید بد مردم خودتون دارن تو فقر دست پا میزنن من کلن ۳۰ تومن پول پیش دارم چطوری ۴۰ میلیون قسط اول بدم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۴ ۱۵:۳۲

والا ما پول پیش هم نداریم چندماه دیگه صاحب خونه جوابتون می‌کنه بخدا اگه میدونستم. اینجوری میشه ازدواج نمیکردم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۱۳:۱۲

سلام دوستان پراید قسطی نمیخاید از دم قسط پانصد میلیون ماهی پنجاه میلیون با سود شیصت درمیاد فقط زود خبرم کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۱۹:۴۵

سلام منم که برج پنج نیم میگیرم چطوری برج هفت تومن بدم خدا خودش کمکمون کنه

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۱۴:۱۷

وام 450 میلیونی با 18 درصد میشه 531میلیون تقسیم بر 204 ماه یا همون 17 سال میشه 2/600 اینا چجوری حساب کردند که شده 7 میلیون اگه کسی میدونه به مام بگه مام بفهمیم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۲:۴۰

دوست عزیز سالیانه 18 درصده. یعنی 18 درصد 450 میلیومو هر ساله میگیرن تا 17 سال. به عبارتی 18 درصد ضرب در 17 ضرب در 450 میلیون تومن میشه سودش اینو با اصل وام جمع کن تقسیم بر 450 کن درست در میاد