• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1400092721183
  • خبرنگار : 71610

عملیات‌های فردی فلسطینی‌ها خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربوده است

عملیات‌های فردی فلسطینی‌ها خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربوده است

به دنبال عملیات پنج‌شنبه علیه سه شهرک نشین صهیونیست و هلاکت یکی از آنها، رژیم اشغالگر اذعان کرده است که عملیات هدف قرار دادن این شهرک نشین‌ها دشوار بوده و پیامدهای خطرناکی را به همراه خواهد داشت و این اقدامات فردی نشان‌دهنده برنامه‌ریزی حرفه‌ای انجام‌شده توسط گروه مهاجم برای دستیابی به سلاح، اطلاع از محل حضور قربانی تا عقب‌نشینی سریع از محل است.

به گزارش ایسنا، روزنامه رأی الیوم در یادداشتی به قلم "زهیر أندراوس" درباره حادثه کشته شدن یک شهرک‌نشین صهیونیست در پی تیراندازی فلسطینی‌ها به او و دو تن از همراهانش نوشت: عملیات مشخصی که منجر به کشته شدن یک شهرک نشین اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی شد، همچنان بر صحنه‌های سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای رژیم اشغالگر سایه افکنده است، چراکه کارشناسان نظامی و امنیتی تاکید می‌کنند این عملیات هفتمین عملیات در ماه گذشته بوده است.

منابع خبری شامگاه پنجشنبه اعلام کردند که در پی یک عملیات تیراندازی در نابلس واقع در کرانه باختری یک شهرک‌نشین صهیونیستی کشته و دو صهیونیست دیگر نیز مجروح شدند.

عملیات تیراندازی از داخل یک خودرو انجام شد که پس از این حمله منطقه را ترک کرد.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی بلافاصله عملیات جستجو را برای یافتن مجریان این عملیات در اطراف شهرک صهیونیست نشین حومیش آغاز کردند.

تحلیلگران اسرائیلی که متکی به منابع بلندپایه امنیتی هستند، در گزارش‌های خود تأیید می‌کنند که بر خلاف گذشته، عاملان این حمله به هیچ سازمان فلسطینی وابسته نیستند، به عبارت دیگر عملیات اخیر صرفا یک ابتکارات فردی است و بنابراین دسترسی به "مجرمان" طبق توصیفات آنها، بسیار دشوارتر است.

در همین راستا، یوسی یهوشوا، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت، عملیات تیراندازی در کرانه باختری اشغالی که منجر به کشته شدن یک شهرک نشین شد را دشوار و از نظر عواقب خطرناک توصیف کرد.

وی معتقد است که این عمدتا نشان‌دهنده برنامه‌ریزی اولیه و حرفه‌ای توسط گروه مهاجم برای دستیابی به سلاح، اطلاع از محل حضور قربانی تا عقب‌نشینی سریع از محل است.

یهوشوا گفت؛ این سلولی است که ویژگی‌های زیرساخت‌های حماس را یادآوری می‌کند، زیرساخت‌هایی که در ماه‌های اخیر در تعدادی از مناطق کرانه باختری از رام‌الله تا جنین کشف شده‌اند.

وی ادامه داد؛ با این وجود، نهاد امنیتی اسرائیل بین حماس در غزه و حماس در کرانه باختری تفاوت قائل می‌شود و ارتش اسرائیل به راه حلی اعتقاد دارد که آرامش را برای هفت ماه پس از عملیات "شمشیر قدس" به ارمغان می‌آورد.

این تحلیلگر نزدیک به تصمیم گیرندگان در تل‌آویو ادامه داد: اسرائیل تعداد کارگرانی که غزه را ترک می‌کنند به ده هزار نفر در روز افزایش داده است، به طوری که ارتش اکنون از افزایش در تعداد کارگرانی که وارد اسرائیل می‌شوند حمایت می‌کند. این موضع لشکر مختص غزه، فرماندهی جنوب و هماهنگ کننده فعالیت‌های دولت در سرزمین‌های فلسطین است.

طبق گفته این کارشناس نظامی، سرویس امنیتی شاباک اعلام کرد که یک فلسطینی اهل غزه و یک فلسطینی با شناسنامه اسرائیلی اهل یافا را به ظن جاسوسی دستگیر کرده است. این دو حسین البیاری ۳۰ ساله اهل یافا و "محمد احمد" از شهر غزه هستند و کیفرخواستی علیه آنها تنظیم شده است.

طبق گفته یهوشوا و بر اساس این کیفرخواست، البیاری در یکی از سفرهای خود به نوار غزه در سال گذشته میلادی توسط فعالان حماس به خدمت گرفته شد و به او دستور دادند یک تلفن همراه با برنامه "سیگنال" نصب شده برای ارسال پیام‌های فوری بخرد.

وی ادامه داد: بعداً به او دستور دادند تا مکان استقرار سامانه گنبد آهنین را بیابد و از آن تصویربرداری بکند و همچنین عکس‌هایی را از پایگاه‌های نظامی و محل تجمع سربازان تهیه کند. طبق کیفرخواست، وی در لباس کارمند یک شرکت تحویل غذا از یک دوچرخه برقی استفاده کرد.

نیروهای رژیم اشغالگر همچنان درحال جستجو برای یافتن عاملان حمله روز گذشته هستند و فرمانده منطقه مرکزی در ارتش این رژیم که مسؤولیت کرانه باختری اشغالی را بر عهده دارد، گفت که به طور معجزه آسایی این عملیات نتایج غم انگیز بیشتری نداشته است.

وی تاکید کرد که شمار قابل توجهی از نیروهای ارتش در تلاش برای دستگیری عاملان حمله ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha