• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400092721185

آغاز مسابقات چوگو قهرمانی کشور در شیراز

آغاز مسابقات چوگو قهرمانی کشور در شیراز

ایسنا/فارس مسابقات چوگو قهرمانی کشور گرامیداشت شهدای ورزشکار و پیشکسوت به میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز، آغاز شد.

رئیس هیئت ورزشهای همگانی استان فارس شنبه ۲۷ آذر در مراسم افتتاحیه این مسابقات، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: این هیئت برای دومین سال میزبانی مسابقات چوگو، به عنوان یک ورزش اصیل ایرانی و سنتی، را عهده دار است.

سیروس پاک فطرت با قدردانی از همراهی های سازمان‌ها و دوایر دولتی و خصوصی همکار در برگزاری این دوره از رقابت‌های چوگو، گفت: در این دوره از مسابقات ۱۱ تیم از استان‌های کشور و تیم‌های الف و ب شهرستان آباده به نمایندگی از استان فارس حضور دارند.

رئیس کمیته اجرایی مسابقات چوگو قهرمانی کشور با بیان اینکه این دوره از مسابقات به یاد شهدای استان فارس و ۳۱۳ شهید مربی کشور برگزار می‌شود، کفا مسابقات چوگو قهرمانی کشور به صورت همزمان در دو زمین در حال برگزاری است و عصر فردا یکشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ با معرفی تیم های اول تا سوم و همچنین تیم اخلاق پایان می یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز با قدردانی از فدراسیون ورزشهای همگانی، انجمن چوگو و هیئت ورزشهای همگانی استان فارس در برگزاری مسابقات کشور چوگو در شیراز، گفت: خوشبختانه به همت دولت به لحاظ شرایط کرونا، در وضعیت مناسبی قرار داریم و در وضعیت موجود باید به ورزش همگانی به عنوان نیاز جامعه توجه ویژه شود.

عباس حاجی زاده با بیان اینکه فارس آماده برگزاری برنامه‌های ورزشی با هدف ایجاد و تقویت نشاط و امید در جامعه است، گفت: در شرایط کرونایی بیش از هفت هزار کلیپ با محوریت ورزش در خانه تهیه شد که این موضوع نشان از اهمیت توجه به ورزش دارد و نباید اجازه دهیم جامعه بیش از پیش دچار افسردگی و کم تحرکی شود.پ

رقابت ۱۵۰ ورزشکار در مسابقات چوگو قهرمانی کشور 

رئیس انجمن چوگو فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز با بیان اینکه این ورزش نشان تمدنی دارد و رقابت‌های کشوری آن در شهری برگزار می‌شود که دارای قدمتی کهن است، افزود: بیش از ۱۵۰ ورزشکار با یکدیگر در سه گروه  به رقابت می پردازند و هر تیم سه تا پنج بازی دارند تا به مرحله نهایی مسابقات برسند.

رجب‌پور خواستار توجه بیشتر به فرهنگ سازی  بازی های اصیل ایرانی از جمله چوگو شد و افزود: برای اینکه بازی های سنتی و باستانیان ایران بمانند، وظیفه داریم به عنوان ایرانی برای عمومی شدن این ورزش بیش از پیش تلاش شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس نیز گفت: این دانشگاه همواره میزبانی از رویدادهای ورزشی را در برنامه قرار داده و با ظرفیت های موجود ورزشی در این دانشگاه آماده میزبانی از مسابقات مختلف استانی و ملی است.

نادر امیدوار همچنین با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ای با هیئت ورزش‌های همگانی فارس، گفت: حمایت از برنامه های ورزشی و پرداختن به بعد جسمانی همواره یکی از اولویت های دانشگاه فنی و حرفه ای بوده و این مهم همواره مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، از پیشکسوتان ورزش چوگو تجلیل شد.

آغاز مسابقات چوگو قهرمانی کشور در شیراز

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha