• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400092821468
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آغاز بادام‌کاری در ۵۵۰ هکتار از کوهستان‌های کاشان

آغاز بادام‌کاری در ۵۵۰ هکتار از کوهستان‌های کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان از آغاز پنجاه و پنجمین مرحله طرح جنگلانه با عملیات کاشت بادام کوهی در ۵۵۰ هکتار از مناطق کوهستانی جنوب این شهرستان خبر داد.

محمد مهدی شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اجرای این طرح با اعتبار ۵۵۰ میلیون ریال برای دومین سال مداوم و با مشارکت ۱۲ نفر از مدد جویان زندان کاشان در دوره زمانی دو ماه اجرا خواهد شد که برای ۷۲۰ نفر روز اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

 وی افزود: اجرای این طرح براساس تفاهم‌نامه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان و مدیرکل سازمان زندان‌های این استان، در خصوص همکاری‌های آموزشی و ترویجی  برای کمک به توسعه عرصه‌های منابع طبیعی و ایجاد اشتغال برای زندانیان انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان، تصریح کرد: سال گذشته در اجرای مرحله اول این تفاهم‌نامه ۱۵۰۰ هکتار از کوهستان‌های اسحاق‌آباد، سده، فین، برزک و سادیان به مدت چهارماه بادام‌کاری شد که فقدان بارندگی مانع از رویش مناسب بذرها در برخی از این مناطق شد و امسال ۵۵۰ هکتار از آنها واکاری می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از بیل مکانیکی برای آماده‌سازی زمین، به نوعی عملیات آبخیزداری است که می‌تواند آب ناشی از روان‌آبها را ذخیره کرده و مانع از وقوع سیلاب در مناطق اجرای طرح شود.

شریفی گفت: مشارکت عمومی برای توسعه عرصه‌های ملی از مهم‌ترین اهداف سازمانی در قالب طرح جنگلانه است که با این رویکرد می‌توانیم در حفاظت و در احیای عرصه‌های ملی گام‌های اساسی برداریم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان افزود: مددجویان زندان، شهروندانی هستند که با آموزش‌های هدفمند می‌توانند به جامعه برگشته و با شرافت به زندگی اجتماعی خود ادامه دهند و اجرای این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان، بخشی از مخارج خانواده‌های آنها را نیز تأمین می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha