• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400092821578
  • خبرنگار : 50482

بدون اطلاع هیئت کوهنوردی به قله‌های البرز نروید!

بدون اطلاع هیئت کوهنوردی به قله‌های البرز نروید!

ایسنا/البرز رئیس هیئت کوهنوردی البرز گفت: استان البرز دارای ۴۰ قله بالای ۴۰۰۰ متر است که با توجه به فرا رسیدن فصل بارش‌های آسمانی، کوهنوردان باید با هماهنگی از سوی هیئت کوهنوردی به قله‌ها صعود کنند.

سیدرضا فیض در گفت و گو با ایسنا، در خصوص کوهنوردانی که اخیراً در دیزین دچار حادثه شدند گفت: این ۱۰ کوهنورد از  گروه‌های طبیعتگرد بودند که قصد داشتند به قله دیزین صعود کنند ولی متاسفانه روز جمعه ساعت ۱۸ دچار حادثه شدند.

وی افزود: با اعلام حادثه سریعا گروه‌های امداد و نجات  هلال احمر به همراه تیم نجات کوهنوردی استان البرز راهی محل حادثه شد.

وی اظهار کرد: با توجه به تاریکی هوا دو نفر از کوهنوردان پیدا شدند و جستجو برای کوهنوردی دیگر بدون نتیجه ماند.

فیض ادامه داد: با روشن شدن هوا و اعزام هلیکوپتر و گروه‌های هلال احمر یک نفر از ۱۰ کوهنورد پیدا شد که متاسفانه بر اثر سرما جانباخته بود.

رئیس هیئت کوهنوردی استان البرز تصریح کرد: استان البرز دارای ۴۰ قله بالای ۴۰۰۰ متر است که با توجه به فرا رسیدن فصل بارش‌های آسمانی، کوهنوردان باید با هماهنگی از سوی هیئت کوهنوردی به قله‌ها صعود کنند.

وی عنوان کرد: متاسفانه گروه‌های کوهنوردی و غیر حرفه‌ای برای تفریح در پایان هفته بدون اطلاع از وضعیت هوا و موقعیت قله به کوه‌ها صعود می‌کنند که این امر موجب به خطر افتادن جان کوهنوردان می شود.

فیض افزود: استان البرز دارای  ۲۰  باشگاه کوهنوردی است، که کوهنوردان می‌توانند جهت اعزام به قله‌های استان به باشگاه‌های کوهنوردی مراجعه کرده و همراه با اکیپ‌های کوهنوردی حرفه‌ای به قله‌ها صعود کنند.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی می‌توانند جهت ثبت نام در باشگاه‌ها به هیات کوهنوردی استان البرز واقع در مجموعه ورزشی انقلاب کرج مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۹:۱۳

ممکنه از ایشون بپرسید اسامی این چهل قله رو ذکر کنن .