• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400092821724
  • خبرنگار : 71505

رییس شورای شهر تهران:

جنبه های مبارزاتی زندگی حضرت فاطمه (س) باید مورد توجه قرار گیرد

جنبه های مبارزاتی زندگی حضرت فاطمه (س) باید مورد توجه قرار گیرد

رییس شورای شهر تهران گفت:جنبه های مبارزاتی زندگی حضرت فاطمه (س) باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در ابتدای سی و دوم جلسه شورای شهر تهران ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: کمتر روی جنبه مبارزات مثبت حضرت فاطمه زهرا (س) در دوران کوتاه زندگی ایشان صحبت شده است و حق است که بیش از این صحبت شود.

وی افزود: عموما مصائب، مشکلات، ناراحتی ها، ناهنجاری‌ها و قدرناشناسی‌های مردم آن زمان مطرح می‌شود که به حق نیز هست و نباید چنین اتفاقاتی رخ می‌داد. اما جنبه مبارزاتی ایشان که بحث امامت، رهبری جامعه اسلامی و ولایت بود که رهبری جامعه اسلامی چگونه باشد و چطور شکل گیرد بسیار مهم بود و این بانوی بزرگوار در این زمینه یک جهاد و مبارزه واقعی را نشان داد.

وی ادامه داد: ایشان هم مبارزه مثبت و هم مبارزه منفی انجام دادند. مبارزه مثبت ایشان را می‌دانیم و وقتی به نتیجه نرسید مبارزه منفی را شروع کرد که قبر خود را پنهان ساخت و تا سالیان سال باید بپرسیم چرا چنین کردند و این چرا،  ما را به پرسشگری درباره مبارزات سوق می دهد. این مبارزه منفی در تاریخ ماند و هنوز درباره آن می‌پرسیم.

وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت الله مفتح گفت: این مرد بزرگ را باید به خاطر داشته باشیم. در روز عید فطر سال ۵۷ و سه روز قبل از ۱۷ شهریور ، ایشان نماز عید فطر را در تپه‌های قیطریه خواند و اولین تظاهرات بزرگ خیابانی از همان جا شروع شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: از همان جا شعارهای استقلال، آزادی جمهوری اسلامی را می‌گفتند و خیلی‌ها هراس داشتند چرا که دوران طاغوت بود و البته جمهوری اسلامی نمی‌گفتیم، حکومت اسلامی را مطرح می‌کردیم. شهید مفتح و باهنر در آنجا با سخنان خود رهبری خود را نشان دادند و یاد ایشان را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha