• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400092821894
  • منبع : نمایندگی گیلان

افزایش فرآوری محصولات جانبی برنج گیلان

افزایش فرآوری محصولات جانبی برنج گیلان

ایسنا/گیلان مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: فرآوری محصولات جانبی برنج گیلان رو به افزایش است.

قاسم جوادزاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ۶۲ درصد از محصولات کشاورزی گیلان در چرخه فرآوری قرار دارند که این میزان نسبتا آمار بالایی است زیرا همه محصولات کشاورزی نیاز به فرآوری ندارد، افزود: بخشی از محصولات کشاورزی دیگر استان ها نظیر فرآوری بادام اردبیل در آستانه و زیتون سایر استان ها نیز در شهرستان رودبار گیلان فرآوری می شوند.

جوادزاده ادامه داد: در حال حاضر محصول مهم کشاورزی گیلان نظیر برنج نیز صد هزار تن فرآوری انجام می شود و ۲۰ هزار تن نیز فرآوری محصولات جانبی برنج نیز در حال انجام است.

افزایش قابل توجه فرآوری سبوس، روغن و برنج گیلان

وی تصریح کرد: فرآوری محصولات جانبی برنج نظیر سبوس، روغن، برنج و ...به شدت رو به افزایش است.

جوادزاده خاطرنشان کرد: تعداد متقاضیان فرآوری محصولات کشاورزی در گیلان رو به افزایش است و با وجود تشکل های قوی، شرکت های دانش بنیان جدید و مدیران صاحبان واحدهای صنایع تبدیلی تحصلیکرده در این زمینه گیلان از امتیازات بالایی برخوردار است.

جوادزاده بزرگترین مزیت سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و غذایی در گیلان را تنوع محصولات کشاورزی مختلف در استان و اقبال عمومی سرمایه گذاران دانست و ادامه داد: ۷۰ درصد سرمایه گذاری در این بخش توسط بخش خصوصی انجام شده که این مهم می تواند یک مزیت نسبی بزرگ در این بخش به شمار رود.

تاثیر کم رنگ تحریم ها بر کیفیت محصولات کشاورزی گیلان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در خصوص تاثیر تحریم ها بر کیفیت محصولات کشاورزی افزود: ۷۰ درصد کیفیت فرآوری محصولات کشاورزی مربوط به مواد اولیه است که در این خصوص تحریم ها تاثیری نداشته است اما تحریم ها با کاهش تامین ماشین آلات و خدمات فنی طبعا بی تاثیر نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا رغبت مردم به دلیل محدودیت های بهداشتی به سمت مصرف محصولات بسته بندی بیشتر شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه هزینه بسته بندی نباید به افزایش قیمت کالا همراه شود، گفت: اگر نگرش بسته بندی خود را با هزینه و کیفیت همراه نکند استقبال خود را از دست خواهد داد زیرا اگر بسته بندی بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد و هزینه بر بسته بندی غالب شود، قدرت خرید آن کالا از توان مردم خارج می شود و خرید کالاهای بسته بندی کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha