• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400092821956
  • خبرنگار : 30057

شرط بقای اولین صندوق حمایت از صنایع فرهنگی

شرط بقای اولین صندوق حمایت از صنایع فرهنگی
عکس دریافتی و تزیینی است

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه برای حمایت از طرح‌های نوآورانه گفت: صندوق سپهر یکم در صورت عملکرد درست می‌تواند دومین و سومین صندوق خود را راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا دکتر علی ناظمی امروز در نشست تشریح فعالیت‌ها و حوزه‌های سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، ایجاد صندوق‌های خطرپذیر را اتفاق مهم و ظرفیت بی‌نظیر در اکوسیستم نوآوری کشور توصیف کرد و افزود: این توصیف نه به دلیل اینکه صندوق‌های خطرپذیر ابزار بی‌نقصی برای تامین مالی اکوسیستم نوآوری هستند، بلکه به آن دلیل که ما چاره‌ای نداریم جز اینکه از صندوق‌های بورسی برای تامین مالی این اکوسیستم بهره ببریم.

وی با بیان اینکه سایر ابزارهای تامین مالی پیچیدگی‌هایی را ایجاد خواهند کرد، ادامه داد: اولین صندوق جسورانه از سال ۹۵ آغاز به کار کرد و این صندوق‌ها همه بازیگران اکوسیستم نوآوری را دور هم جمع خواهند کرد و امکان حمایت از همه طرح‌های نوآورانه و خلاق را فراهم خواهند کرد.

ناظمی با اشاره به چالش‌های حمایت از طرح‌های حوزه‌های فرهنگی، خاطر نشان کرد: با استفاده از ابزارهای متنوع مالی بازیگرانی در آن جمع خواهد شد که کمک خواهند کرد تا جریان نقدینگی این صندوق‌ها به سمت صنایع خلاق و فرهنگی هدایت شوند.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اهمیت VC ها در دنیا با تاکید بر اینکه میزان سرمایه گذاری خطر پذیر در جهان ۱۰ برابر شده است، اظهار کرد: کمترین مشکل ما در اکوسیستم نوآوری تامین مالی و بزرگتری چالش تامین محیط کسب و کار است.

وی به راه اندازی صندوق سپهر یکم برای حمایت از صنایع خلاق و فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: عملکرد مناسب این صندوق می‌تواند در راه اندازی صندوق سپهر دوم و سوم مؤثر باشد و در صورت عملکرد ضعیف، این صندوق از بین خواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha