• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092821983
  • خبرنگار : 71588

خانواده نتانیاهو همچنان به عدم تمدید حفاظت شخصی معترضند

خانواده نتانیاهو همچنان به عدم تمدید حفاظت شخصی معترضند

روزنامه "تایمز" انگلیس نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیرسابق رژیم صهیونیستی حدود شش ماه پیش مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شده؛ اما به نظر می‌رسد او و خانواده‌اش با آرامش و بی‌سر و صدا صحنه را ترک نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا، سایت عربی ۲۱ به نقل از روزنامه "تایمز" انگلیس گزاش داد، خانواده بنیامین نتانیاهو پس از تصمیم لغو در نظر گرفتن محافظ و راننده شخصی برای همسر و فرزندانش، دولت جدید را به باد انتقاد گرفته‌اند؛ اما به آنها دستور داده شده تا ۲۱ هدیه‌ای که نتانیاهو در اثنای تصدی پستش تحویل گرفته بود، به عنوان دارایی دولت بازگرداند.

مشاور حقوقی دفتر نخست‌وزیر اخیرا خواستار بازگرداندن هدایایی شد که زمانی که خانواده نتانیاهو منزل رسمی در قدس را ترک کردند، مفقود شدند.

نتانیاهو در شبکه‌های اجتماعی دولت بنت و به شکل ویژه قوانین دولت جدید را هدف گرفت ازجمله قانونی که دوره‌های نخست‌وزیری را مشخص می‌کند، قانونی که به پلیس اجازه می‌دهد بدون دستور قضایی دست به تفتیش بزند یا قانونی دیگر که به دستگاه قضا اجازه حذف پست‌های اهانت آمیز و نامناسب در شبکه‌های اجتماعی را می‌دهد.

روزنامه مذکور فاش کرد، نتانیاهو به عنوان رهبر اپوزیسیون متقاعد شده است که این قوانین ممکن است  به او و بازگشت احتمالی وی به قدرت لطمه بزند.

این روزنامه همچنین نوشت، نتانیاهو دریافته نفتالی بنت، جانشین وی در تصمیماتی همچون لغو حفاظت شخصی از خانواده‌اش و درخواست بازگرداندن هدایا دست دارد.

 طبق نوشته این روزنامه، از زمانی که نتانیاهو سمت خود را ترک کرد، خانواده او برای تطبیق با شرایط جدید مشکلاتی داشتند و در حالی که کمیته در حال بررسی لغو حفاظت شخصی از آنها بود، درخواست جدیدی مبنی بر تامین امنیت دولتی در طول شبانه روز از منزلشان در شهر قدس ارائه شد.

این روزنامه همچنین نوشت،  نتانیاهو زمانی که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ قدرت را از دست داد، مقامات اسرائیلی فاش کردند که او ۱۵۰ هدیه دولتی را به انبار شخصی خود انتقال داده و پس از مطالبه آنها، بخشی از این هدایا بازگردانده شده و بخشی از آن مفقود شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha