• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400092822061
  • منبع : بنیاد شهید

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید:

هر استان در هر سال یک سریال درخصوص شهدای شاخص تولید کند

هر استان در هر سال یک سریال درخصوص شهدای شاخص تولید کند

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه ۲۸ آذرماه در سومین روز همایش تخصصی معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد در سالن شهید رسول‌زاده بر اجرای دقیق برنامه‌های عملیاتی و راهبردی در بنیاد تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، طاهر موهبتی در این همایش برنامه‌های عملیاتی را مقوله‌ای از یاد رفته‌ در سازمان‌ها برشمرد و گفت: موضوع برنامه‌ریزی فرهنگی مظلوم واقع شده است البته منظور این نیست که برنامه‌ریزی انجام نشده بلکه سؤال مهم این است که چرا اجرای این برنامه‌ها به طور کامل محقق نمی‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در برخی کشورها و سازمان‌ها برنامه‌های راهبردی با شکست مواجه می‌شود و هرچند حرف‌های خوبی گفته می‌شود اما به موفقیت دست پیدا نمی‌کند و برنامه‌های عملیاتی تنها زینت مجالس می‌شود و علت این است که برنامه‌های عملیاتی مورد پایش قرار نمی‌گیرد و اجرا نمی‌شود یا اگر پایش هم می‌شود نظام ارزیابی و تشویق و تنبیه برای آن در نظر گرفته نمی‌شود و برای همین کارکنان انگیزه لازم برای اجرای برنامه‌ها را ندارند.
وی با اشاره به ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری در مورد بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: فرمایشات ایشان باید فصل الخطاب قرار گیرد و نمی‌توان هر روز چشم‌انداز جدیدی را معرفی کرد. اهداف کلان و راهبردی بنیاد باید با جدیت کامل و بدون خدشه‌ای دنبال شود و البته اگر برنامه‌ای دچار اشکال است نسبت به اصلاح آن اقدام شود.
موهبتی با اشاره به ساخت برنامه‌های شاخص در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: اگر شاخص‌های برنامه‌های فرهنگی در اوایل پیروزی انقلاب را بررسی کنیم با وجود دو کانال تلویزیونی، شاهد کیفیت مناسب برنامه‌ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آن دوران بودیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت ساخت سریال‌های فاخر برای زندگی شهدای شاخص هر استان گفت: آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی تأکید دارند که هر استان در هر سال یک سریال درخصوص شهدای آن استان تولید کند. زندگی و فداکاری برخی شهدا مثل شهید کاوه برای ساخت سریال کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ است در حالی که می‌توان از زندگی این عزیزان فیلم و سریال تأثیرگذار تولید کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha