• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400092822194
  • خبرنگار : 71647

نگاهی به روزنامه‌های امروز جهان

این هزارپا واقعا هزار پا دارد!

این هزارپا واقعا هزار پا دارد!

کشف هزارپایی که بیش از هزار پا دارد، کرونا در اروپا و احتمال کنار گذاشته شدن بوریس جانسون، از جمله سوژه‌های روزنامه‌های امروزاند.

به گزارش ایسنا، آنچه در ادامه می‌خوانید، مهمترین عناوین روزنامه‌های جهان در روز یکشنبه ـ ۲۸ آذر ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی است:


فراتر از انتخابات

این هزارپا واقعا هزار پا دارد!


روزنامه‌های آمریکا  از جمله «کریستین ساینس مانیتور» به حادثه‌های آمریکا و دیگر کشورهای جهان نگاه دارند. طرح دونالد ترامپ و هوادارانش در برهم زدن انتخابات پیشین ریاست جمهوری آمریکا، بسیار گسترده بود. شهادت‌های رئیس کارکنان کاخ سفید در دوران ترامپ در برابر کنگره، رسوا سازند. هواداران ترامپ، فراتر از سودای بر هم زدن انتخابات را در سر داشتند. «مارک میدوز» در سوت افشا دمیده است.
و نگاهی به جهان آمریکا و چین. روزنامه می گوید: تحریم واردات از چین، گره گشای خواست اروپا و آمریکا خواهد بود؟


فرانسه مرزهایش را بست

این هزارپا واقعا هزار پا دارد!


زوددویچه سایتونگ روزنامه آلمانی، چون دیگر روزنامه‌های آن کشور نگاه به فرامرزهای کشورهای اروپا دارد و می‌نویسد: امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، به سبب یورش کرونا، مرزهای کشورش را با انگلیس بست. بسیاری چمدان به دست، در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار سرگردانند. این تندبادی است که سیلی بر صورت جهانگردان راهی پیست های اسکی هم زد.
اما ماکرون، نخستین مسافر آلمانی را خوش‌آمد گفت. اولاف شولتش، صدراعظم تازه آلمان در نخستین سفر خود، به پاریس رفت؛ دست در دست امانوئل ماکرون.

جانسون می‌رود

این هزارپا واقعا هزار پا دارد!


روزنامه‌های انگلیس از جمله گاردین، از هشدار حزب محافظه کاران می گویند. شخصیت های برجسته حزب محافظه کار، هشدار دادند: بوریس جانسون، به یک سال نرسیده، کنار گذاشته می شود، مگر آن که اعمال خود را متناسب سازد. آمار حزب، خبر از لرزه بر خانه شماره ۱۰ مقر نخست وزیری می دهند. شکست تازه حزب سبب این هشدار و تکانه است. منتقدان حزب می گویند اتهامات اهمال و ندانم کاری، از سوی نخست وزیر انگلیس بسیاراند. خانه پر است. گوشمالی، لازم است.


در حاشیه خبرخوانی امروز آلبرت کوچویی آمده است:


هزارپای واقعی

این هزارپا واقعا هزار پا دارد!


بخش دانش روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از نشریه علمی ساینتیفیک ریپورتس می‌نویسد: نخستین هزارپای واقعی کشف شد. گونه تازه‌ای از این بندپایان، که به راستی بیش از هزار پا دارد. گونه ای که در استرالیا غربی کشف شد. آن را به نام «یومی لیپس» خوانده اند که به باور یونانیان الهه دنیای زیرین است. عکس هزارپای ماده ای با یک هزار و سیصد و شش پا در ژرفای شصت متری خاک غرب استرالیا در روزنامه گاردین آمده است. پیش تر هزارپایی با هفتصد و پنجاه پا در کالیفرنیای مرکزی دیده شده بود. نابینا و رنگ پریده است مثل بسیاری از جانوران زیر خاک.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha