• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400092922381
  • خبرنگار : 30057

تصاحب جایگاه اول مسابقات اختراعات جهانی هندوستان ۲۰۲۱ توسط دانش آموزان ایرانی

تصاحب جایگاه اول مسابقات اختراعات جهانی هندوستان ۲۰۲۱ توسط دانش آموزان ایرانی

دبیر علمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا از رتبه نخست ایران در مسابقات اختراعات جهانی هندوستان ۲۰۲۱ (INEX۲۰۲۱) خبرداد.

به گزارش ایسنا، مهدی رشیدی جهان، درباره مسابقات اختراعات جهانی هندوستان ۲۰۲۱ (INEX۲۰۲۱) که از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ دسامبر (۲۲ تا ۲۵ آذر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقه هر ساله تحت حمایت فدراسیون جهانی مخترعین و سازمان مالکیت‌های معنوی توسط سازمان مخترعان هند برگزار می شود و امسال نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور دانش آموزان و دانشجویانی از ۳۰ کشور به صورت حضوری و همچنین برخط برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: ۳ تیم برتر از برگزیدگان ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا که در شهریورماه امسال برگزار شد، به مسابقات اختراعات جهانی هندوستان اعزام شدند که تیم ایران در مجموع به عنوان نخست این دوره دست یافت.

دبیر علمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا درباره مقام‌ها و مدال‌های دانش آموزان ایرانی در این دوره از مسابقات افزود: ۳ تیم ایرانی شرکت کننده در این مسابقات موفق به کسب ۳مدال طلا در گروه های الکترونیک، هوش مصنوعی و برنامه نویسی شدند، همچنین در این برنامه یکی از تیم های ایرانی موفق به کسب جایزه ویژه این مسابقات و کاپ اختراعات از این مسابقات شد.

به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا، رشیدی اضافه کرد: "مهربد بنی عامریان" و "آروین یعقوبی" به مدال طلا و کسب جایزه ویژه مسابقات دست یافتند و تیم ۲ نفره "بهنام کریمی" و "علیرضا جعفری" نیز یکی دیگر از تیم طلایی ایران در این مسابقات بود، همچنین تیم متشکل از "حسن کاکانژادی" و "کوشا رستمی" نیز به مدال طلا در این دوره از مسابقات رسیدند.

تصاحب جایگاه اول مسابقات اختراعات جهانی هندوستان ۲۰۲۱ توسط دانش آموزان ایرانی

به گفته وی، هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا از بهمن ماه امسال آغاز و در رویدادهای مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha