• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400092922448
  • خبرنگار : 71091

اتحادیه تهیه کنندگان سینما: پروانه نمایش فصل الخطاب است

اتحادیه تهیه کنندگان سینما: پروانه نمایش فصل الخطاب است

اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران با بیان اینکه "در پی تصمیمات و بدعت گذاری های جدید و فراقانونی وزارت ارشاد در زیر پا نهادن مجوزهای صادر شده و قانونی فیلم‌ها" اعلام کرد که" با انتشار بیانیه ای این رویکرد ضدفرهنگی و غیر تعاملی را شدیداً محکوم می کند."

به گزارش ایسنا متن اطلاعیه بشرح زیر است:

«اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران هر گونه  بازبینی مجدد، سانسور و اعمال نظر و سلیقه در فیلم های سینمایی‌ای  که دارای پروانه نمایش هستند را شدیدا محکوم می‌کنند و خواستار احترام به قانون است.


برای ما تهیه کنندگان، مالکان و صاحبان حقوق مادی آثار سینمای ایران «پروانه نمایش» فصل الخطاب است و هرگونه عمل و تصمیمی مبنی بر بی اعتبار کردن پروانه نمایش از سوی مدیران و مشاوران و گردانندگان فعلی  وزارت ، توهین به قانون ، سازمان سینمایی و کلیت جامعه سینما محسوب می گردد.

قطعا افرادی که دست به این اقدامات می زنند نه تنها دلسوز سینما نیستند بلکه با ریل گذاری  غلط ، آگاهانه و یا ناآگاهانه، به دنبال بی قانونی و ملتهب کردن فضای فرهنگی و فراهم کردن زمینه های عصیان سینماگران هستند. این حاکمان فعلی  عرصه فرهنگ ، فراموش کرده اند که مجوز نمایش های صادر شده از دولت قبل است و نه حکومت قبل و دلیل عدم نمایش فیلم ها شرایط کرونا بوده نه انتظار برای اکران در دولت جدید!

بسیار جای تاسف است که در شرایط دشوار اقتصادی امروز ، وزارت فرهنگ و ارشادی که حتی از عهده و انجام وعده های خود در برابر سینماگران برنمی آید، این چنین دست به مقابله با سینماگران و نابودی سینما برخواسته است.    


ما تهیه کنندگان  سینمای ایران هشدار می دهیم در مقابل این بی قانونی ها سکوت  نخواهیم کرد و دوشادوش تمامی سینماگران در کنار سازندگان آثار سینمای ایران و برای احترام به قانون و حقوق حقّه، تا انتها خواهیم ایستاد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha