• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400092922485
  • خبرنگار : 71467

اعلام حقوق وزیر، نماینده، استاندار و...

اعلام حقوق وزیر، نماینده، استاندار و...

جریان ثبت حقوق و مزایای دستگاه‌های اجرایی نشان می‌دهد که بالاترین میانگین خالص حقوق در پست‌های مختلف ، ۲۴ میلیون تومان برای استاندار و همتراز آن بوده است.

به گزارش ایسنا، ثبت جزئیات حقوق و مزایای دستگاه‌های اجرایی براساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه انجام می‌شود و در همین راستا سامانه ثبت حقوق و مزایا در اواخر سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و از ابتدای سال ۱۳۹۷ دستگاه‌های مشمول باید برای ورود اطلاعات حقوق اقدام می‌کردند.

با این وجود گزارش سازمان اداری و استخدامی نشان داد که حتی تا سال جاری تعدادی از دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها هنوز ورود اطلاعات نداشته‌اند، از این‌رو جهت اجرای تکلیف قانون بودجه پرداخت حقوق کارکنان مشروط به ثبت اطلاعات در سامانه شد.

میانگین حقوق دریافتی وزیر، ۲۰ میلیون

اما گزارش دریافتی ایسنا از وضعیت حقوق و مزایای ثبت شده دستگاه‌های اجرایی (سه قوه) به تفکیک سطح پست آنها در سال جاری حاکی از آن است که بالاترین میانگین خالص حقوق (حقوق منهای کسورات) مربوط به استاندار و همتراز آن با بیش از ۲۴.۳ میلیون تومان در هر ماه است.

میانگین خالص حقوق  برای وزیران بیش از ۲۰ میلیون تومان ثبت شده  و این در حالی است که میانگین خالص دریافتی معاون وزیر و همتراز آن بیش از وزیر بوده و تا ۲۱.۷ میلیون تومان اعلام شده است.

میانگین خالص پرداختی به نمایندگان مجلس  نیز ۱۷.۴ میلیون تومان ثبت شده است.

براساس این گزارش میانگین خالص حقوق معاون موسسه یا معاون سازمان و همتراز آن ۱۹.۷ میلیون، مدیرکل و همتراز ۱۷.۲ میلیون، معاون مدیرکل و همتراز ۱۳.۱ میلیون تومان است.

در سایر پست‌ها نیز میانگین خالص حقوق رئیس اداره و همتراز آن ۱۲.۸، رئیس گروه و همتراز ۱۳.۲ میلیون و کارشناس و همتراز ۹.۵ میلیون تومان ثبت شده است.

بیشترین اضافه کار برای کیست؟

در رابطه با جزئیات پرداخت حقوق در پست‌های مختلف، نیز بالاترین میانگین اضافه‌کار برای استاندار و همتراز آن با بیش از ۷.۹ میلیون تومان اعلام شده است.

میانگین اضافه‌کار وزیر ۶.۱ میلیون و معاون وزیر نیز به ۶.۲ میلیون تومان می‌رسد که بعد از استاندار، بالاترین متوسط اضافه کار است.

بالاترین میانگین رفاهی برای معاونان وزیر و موسسات

همچنین وضعیت میانگین رفاهی پرداخت شده بین پست های مختلف نشان می دهد که رقم پرداخت شده برای وزیر و همتراز آن ۷.۴ میلیون و معاون وزیر ۱۲ میلیون تومان است ولی بالاترین میانگین به معاون موسسه با ۱۳ میلیون تومان اختصاص دارد.

میانگین رفاهی که برای نمایندگان مجلس  پرداخت شده به ۸.۱ میلیون تومان می‌رسد و برای استاندار  ۸.۵ میلیون تومان است.

اعلام حقوق وزیر، نماینده، استاندار و...

لازم به یادآوری است که این آمار ثبت شده به تدریج و با ورود کلیه دستگاه‌ها و درج اطلاعات تکمیلی می‌تولند دستخوش تغییراتی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۰:۳۶

یادمان باشد فیش حقوقی تنها ملاک دریافتی نیست و اتکا به آن انحراف از موضوع است.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۳:۳۰

كاملا درسته

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۴:۵۸

مرررررحبااااا بر این کلام نااااب و واقع بینانه شما 👏👏👏👏👏👏👏

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۶:۰۴

دقیقا اصل پول طوری دیگر لحاظ می شود.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۲۳:۴۸

به فرض محال اگه اين درست باشه باز هم در مقابل کاری که نمیکنند خیلی زیاده.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۱:۰۹

به نظر من این لیست دروغ محض است چرا که من کارشناس حکم حقوقی ام 8/5میلیون هست که دریافتی من بسیار کمتر از آن است ضمن آنکه اضافه کار یا دریافتهای رفاهی ندارم. هیچ یک از ارقام ذکر شده صحیح نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۱:۱۷

حد اقل یک صفر کم دارن این اعداد.... علامت تعجب برای هر عدد لحاظ شود.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۱:۲۵

لطفا اين اخبار را رسانه ايي نكنيد،فقط حال ملت رو از اين بدتر مي كنيد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۱:۳۹

موضوع حقوق نیست . رانت استفاده از پست .. است . یکشبه راه صد ساله رفتن است . خانه و زمین و ماشین و سکه و دلار..... اهدایی برای انجام امور مطرح است .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۱:۵۲

علاوه بر میانگین خالص، میانگین رفاهی و میانگین اضافه کار، یه گزینه ای هم به عنوان لیست پاداش، لیست هدایایی که در مناسبت ها و لیست حق الزحمه مربوطه به امورات مختلف رو هم اضافه کنید که از کل دریافتی فیش حقوقی هم بالاتر می رود. برای بررسی کافی است به پرداخت هایی که طی یکسال به حساب آن شخص واریز می شود توجه کنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۱:۵۳

من نگران حالِ کارگران و کارمندانی هستم که باید با سه یا چهار میلیون یک خانواده را سیر کنند و خجالت زدگی پدر از فرزندان ...

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۲:۰۷

اینها که راست می گویید ..

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۲:۱۴

... این میانگین های نجومی از کجا آمده؟ من بیست سال پیش با مدرک دکترای تخصصی در وزارت بهداشت استخدام شدم و هفت سال هست که رئیس گروه هستم ولی حتی در حد میانگین کارشناس این جدول هم دریافتی ندارم!!! یا در حق ما در وزارت بهداشت اجحاف می شود یا اعداد شما غلط هست. بهتر است این میانگین ها به تفکیک دستگاه منتشر کنید. اینکه بیایید و میانگین وزارت نفت با بیشترین پرداختی با میانگین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و ... با کمترین پرداختی جمع بزنید و به عنوان میانگین کارکنان دستگاههای اجرایی منتشر کنید غلط هست. تنش در خانواده های ما ایجاد می کنید. این جدول میانگین خیلی اعدادش نجومی هست و اصلا برای کارمندان وزارت بهداشت یا آموزش و پرورش قابل هضم نیست. این میانگین ها را به تفکیک دستگاه منتشر کنید تا مردم بفهمند در دولت چه خبر هست؟ در حق چه کسانی اجحاف می شود؟؟ وچه کسانی سالهاست بیشترین دریافتی را دارند؟ یک متخصص در وزارت بهداشت یا وزارت علوم، اندازه میانگین کارشناس جدول شما نمی گیرد!! چه خبر هست؟؟ به چه کسانی این اعداد پرداخت می شود که میانگینش این شده؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۲:۲۴

سلام متاسفانه مسئولین ما از اینکه حضرت امام می گفتند مسئولین خدمتگزار مردم هستند فاصله گرفته اند این در حالی است که بسیاری از مردم کم توقع می توانند با حقوق کمتر جایگزین آنها شوند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۲:۳۵

باسلام خیلی خوشحالم که دولت آقای ریسی ریس جمهوردلسوز دارد شفاف سازی می کند واین خیلی خوب است .مادولت وکشور امام علی ع هستیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۲:۴۰

جالبه معاون وزیر از وزیربیشته حقوقش

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۳:۱۶

خب.... الحمدالله می بینیم که همه آقایان نمایندگان و وزرا زیر خط فقر و جزو اقشار آسیب پذیر هستند. البته اینها میانگین است یادمان نرود! ...

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۳:۲۷

مهم فیش حقوقی نیست ،پشت فیش ها را بررسی کنید،هزینه های رفاهی وووووووو

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۳:۴۶

با سلام اینجانب از نیروهای ستادی آموزش و پرورش آذربایحان غربی شهرستان خوی می باشم اضافه کاری من هر ماه 500 هزارتومان می باشد بدون پرداخت 0 ریال بابت مبالغ رفاهی .و بر خلاف نمایندگان و وزرا که بالای 7 میلیون اضافه کاری و مبالغ رفاهی دریافت می کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۳:۵۹

اخه دریافتی خالص یعنی کسر کسورات یاد ۱۰۰ میلیون میگیره مثلا خالصدریافتی ۲۵ میلیون.خب یارو چند میلیارد وام برمیداره از حقوقش کم میکنن از خداشه هم حقوقش کم دیده میشه هم با وام حال میکنه..

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۴:۳۱

به فرض اگه این حقوق ها درست باشه -- اضافه کار و ماموریت و حق الزحمه ها و ..... و..... خارج از حقوق است --- یعنی به عبارتی بعضی از این فبیل حتی بیشتر از حقوق هم است که محاسبه نشده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۵:۰۲

کلیه اظهارات کارشناس محترم در خصوص ما که کارشناس خبره استانداری تهران هستیم با ۲۴سال سابقه مغایرت دارد خالص دریافتی رفاهیات اضافه کار ما ۸میلیون می‌باشد نه ۱۵میلیون ۵۰درصد محاسباتتان اشتباه است

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۵:۳۵

این هزینه رفا واضافه کار به غیرازحقوق که جمع دریافتی بیش از50میلیون هست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۶:۰۷

به نظر می رسد این آمار مربوط بی 10 سال قبل هست.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۶:۵۲

شما اگر راست میگویی فیش حقوق شان را نمایان شود .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۱۷:۲۵

این لیست جوک شب یلداست من سال 57 با مدرک دیپلم 3500 تومان می گرفت که میشد 500 دلار خرید ادامه تحصیل دادم مهندسی گرفتم بعد سی سال در وزارت نیرو بازنشسته شدم حالا 8 میلیون می گیرم که میشود 270 دلار دوستم با دیپلم شرکت بازنشست شده حدود 20میلیون میگیرد .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۲۲:۰۲

شما چقدر مردم را ساده تلقی میکنید... حداقل یه چیزی بگید که مردم باورکنند حقوق استاندار وزیر و غیره بیش از ۱۰۰میلیون

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۲۲:۴۵

مردم‌ به‌هیچ‌کس‌ اعتماد‌ندارند‌ فقط‌آنچه‌را‌که‌ می‌بینند‌ باور‌می‌کنند‌ وقتی‌می‌بینند‌ مسئولان‌زندگی‌ اشرافی‌دارند‌ و‌بقیه‌ بی‌خانمان‌ شده‌اند‌ باور‌می‌کنند‌.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۳۰ ۰۰:۱۵

یادمان باشد که اقایان و بانوان مسوول مملکتی هیچ فایده ای برای مستمری بگیر تامین اجتماعی زیر خط فقر که باید تو صف مرغ دولتی برود و دعا کند کرونا نگیرد نداشته اند این هم سند که چرا برای مستمری بگیر تامین اجتماعی منابع همسان سازی ندارند چون افرادی که مملکت را گران تر برای حیات مردم کردند باید حقوق بالاتر از خط فقر دریافت کنندو فقرا و کارگرها و معلم ها و مستمری بگیرها تماشا کنند.من جوان غوق لیسانس هم بیکار و بی اینده دنبال شغل بدوم و سنم بالا برود و کسی استخدامم نکند چون خودشان هم اضافی هستند که دارند کار می کنند.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۳۰ ۰۸:۱۰

من از کارمندان محیط زیست هستم و کل دریافتی اینجانب 4میلیون و 600 هزار تومان است این آمار را باید به تفکیک دستگاه ها اعلام کنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۳۰ ۱۰:۱۹

ملاک قرار ندهید فیش حقوق راباید بررسی کرد وزیر 20میلیون ضربدر3

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۳۰ ۱۴:۲۰

دولت...مبلغ این فیش ها برای فرار از مالیات هست دریافتی های غیر فیش و غیر رسمی و واریزی های غیر مستقیم اقایان که تو فیش ثبت نمیشه رو پیگیر باشه ببینه چه پول هایی با عناوین مختلف تو حساب اکثر اقایان میره