• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400092922574
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک هنرمند:

در دوران کرونا به‌صورت مجازی هنر «کوئیلینگ» را آموختم

در دوران کرونا به‌صورت مجازی هنر «کوئیلینگ» را آموختم

ایسنا/قزوین یک هنرمند گفت: کوئیلینگ با رشته‌های باریک کاغذ انجام می‌شود و درواقع هنر موج‌دار کردن کاغذ است، می‌توانم بگویم یک‌رشته هنری خلاق است، در عین اینکه خلاقیت نیاز دارد احتیاج به حوصله بالایی دارد چراکه کار ظریف و حوصله خواهی است.

مینا مرادی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: کوئیلینگ یا ملیله کاغذی هنری است شامل استفاده از نوارهای کاغذی که رول شده یا شکل داده‌ شده‌اند و با چسب به هم متصل می‌شوند، از این هنر برای خلق تابلوهایی زیبا و همچنین تزئین کارت‌ها، جعبه‌ها، تخم‌مرغ و جواهرات استفاده می‌شود.

وی افزود: کوئیلینگ با رشته‌های باریک کاغذ انجام می‌شود و درواقع هنر موج‌دار کردن کاغذ است، می‌توانم بگویم یک‌رشته هنری خلاق است، در عین اینکه خلاقیت نیاز دارد احتیاج به حوصله بالایی دارد چراکه کار ظریف و حوصله خواهی است؛ اگر فردی بخواهد زود کار را به سرانجام برساند نمی‌تواند در این رشته ادامه دهد چراکه کوئیلینگ واقعاً حوصله نیاز دارد. رشته‌های کاغذ نازک هستند و باید باحوصله کنار هم قرار بگیرند.

این هنرمند اظهار کرد: قبل از اینکه وارد این رشته هنری شوم به مدت ۱۵ سال خوشنویسی کردم و مدرک عالی خوشنویسی دارم و بعدازآن به سراغ نقاشی با آبرنگ رفتم، کارهایی مانند گل‌چینی و گل فوم و بلندر انجام دادم اما درنهایت هنر کوئیلینگ را انتخاب کردم چراکه سبک جدیدی که کار می‌کنم نیاز به خلاقیت بالایی دارد و هر چیزی که به آن فکر می‌کنی را می‌توانی بسازی که این حس خوبی را به فرد منتقل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مدت‌ها بود که به کوئیلینگ فکر می‌کردم و تمایل داشتم وارد این هنر شوم، با همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده به‌صورت جدی وارد این هنر شدم و از دوره‌های مجازی استفاده کردم، در حد چند جلسه در دوره‌ها شرکت کردم و بعد از آموختن مقدمات اولیه، کارها را بدون دوره آموزشی و با استفاده از خلاقیت خودم ادامه دادم.

مرادی بیان کرد: رشته‌های هنری باهم مرتبط هستند، کسی که کار هنر انجام می‌دهد می‌تواند خودش پیش برود و اما اگر فرد زمینه هنری نداشته باشد زمان بیشتری نیاز است، هنر مانند دریایی است که هر چه به جلو بروی باز ادامه دارد.

وی یادآور شد: در دوران کرونا نمایشگاه‌ها کنسل شده و همه گالری‌ها بسته بودند، بااین‌حال زمانی که احساس کردم کارهایم در حدی است که می‌توانم آن را عرضه کنم به چند گالری تقاضا برگزاری نمایشگاه دادم، کرونا که کاهش پیدا کرد از حوزه هنری تماس گرفتند و زمانی را برای برگزاری نمایشگاه در اختیارم قراردادند و درروند برگزاری و اطلاع‌رسانی نمایشگاه کمک کردند.

این هنرمند بیان کرد: از ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰ نمایشگاهی در نگارخانه حوزه هنری استان برگزار کردم، قرار بود نمایشگاه تا چهارشنبه باشد اما استقبال و نمایشگاه تمدید شد و تا ۲۷ آذر ماه ادامه داشت، ۴۰ اثر در نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ شد که ۳۵ اثر به‌صورت تابلو و پنج اثر به‌صورت جاشمعی و تزئیناتی است.

وی یادآور شد: برخی از تابلوها طراحی‌شده گل‌های مختلف مانند گل آفتابگردان و گل ماگنولیا است، سعی کردم در ساخت تابلوها از المان‌های دیگر مانند چوب طبیعی، آیینه و مرواریدهای مختلف استفاده کنم، در برخی از تابلوها نیز سعی کردم منطبق با سنت کشور خودمان از طرح بته‌جقه یا طرح طاووس استفاده و سعی کردم تابلوها متنوع باشد و به‌جز کاغذ از موارد دیگر هم استفاده کنم تا کار جذاب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha