• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092922837
  • خبرنگار : 71516

رئیس پارلمان لبنان: تعلل در حل پرونده ترسیم مرزهای دریایی بر اقتصاد ما تأثیر می‌گذارد

رئیس پارلمان لبنان: تعلل در حل پرونده ترسیم مرزهای دریایی بر اقتصاد ما تأثیر می‌گذارد

رئیس پارلمان لبنان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که تعلل در حل پرونده ترسیم مرزهای دریایی بر اقتصاد این کشور تأثیر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیروت گفت: ما توافق کردیم که ترسیم مرزهای دریایی لبنان و اسرائیل با نظارت سازمان ملل و با مشارکت آمریکایی‌ها باشد چراکه تعلل در مذاکرات بر اقتصاد ما تأثیر می‌گذارد و باعث به تأخیر افتادن حل بحران‌ها می‌شود. شرکت‌های مسؤول این پرونده به بهانه‌های امنیتی حل آن را به تأخیر می‌اندازند. اسرائیلی‌ها خواهان نقش سازمان ملل به ویژه درباره پرونده ترسیم مرزها نیستند. ما از حمایت سازمان ملل از ارتش قدردانی و بر مستحکم بودن روابط ساکنانمان در جنوب با نهاد نظامی و یونیفل(نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب) تأکید می‌کنیم. اگر تنشی وجود دارد مسؤول آن اسرائیل است. ما هر روز شاهد نقض حریم هوایی‌مان توسط اسرائیل هستیم و گاهی از حریم هوایی ما برای حمله به سوریه استفاده می‌کنند.

گوترش نیز گفت: من نشست مفیدی با بری داشتم و از میزبانی وی قدردانی می‌کنم. ما درباره حضور یونیفل در لبنان و تلاش برای پایان دادن به نقض‌ها و خشونت‌ها تأکید کردیم. بری درباره نقض‌های مکرر حریم هوایی لبنان صحبت کرد. ما همچنین درباره تقویت همکاری میان ارتش و یونیفل و لزوم حمایت جامعه جهانی از ارتش صحبت کردیم. ما تمام تلاشمان را برای تسهیل مذاکرات جهت رسیدن به راهکار سریعی درباره پرونده ترسیم مرزها به کار می‌گیریم تا لبنان بتواند از منابعش استفاده کند.

وی گفت: سازمان ملل همبستگی خود را با لبنانی‌ها اعلام می‌کند. ما از هیچ تلاشی برای بسیج کردن جامعه جهانی برای حمایت از لبنان دریغ نخواهیم کرد. من برای بزرگداشت روح قربانیان انفجار بندر بیروت از این بندر بازدید کردم و با خانواده‌هایی که به دنبال حقیقت و مجازات عاملان هستند اعلام همدردی و همبستگی کردم.

گوترش گفت: اکنون برای رهبران سیاسی لبنان زمان آن رسیده که متحد شوند و جامعه بین‌المللی حمایتش را از مردم تقویت کند. از طریق همبستگی و وحدت می‌توان آینده بهتری ساخت.

گوترش قبل از ظهر امروز (دوشنبه) از بندر بیروت بازدید کرد و دسته گلی را بر روی یادبود قربانیان انفجار بندر بیروت گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha