• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400092922872
  • منبع : نمایندگی دانشگاه هنر

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در جلسه هیات رئیسه دانشگاه هنر:

از اساتید دانشگاهی در حوزه تصمیم‌سازی استفاده می‌کنیم

از اساتید دانشگاهی در حوزه تصمیم‌سازی استفاده می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر همکاری این وزارتخانه با مراکز علمی و دانشگاهی از جمله دانشگاه هنر، گفت: تلاش مان این است پای دانشگاه و استادان هنر را به حوزه‌های تصمیم‌سازی باز کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز دوشنبه ۲۹ آذر ماه در جلسه با هیات رئیسه دانشگاه هنر، که در محل پردیس باغ ملی این دانشگاه تشکیل شد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل نوع مسئولیت ها بیشترین نیازمندی را در استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها به ویژه دانشگاه هنر دارد و استفاده از حوزه های تجسمی، هنری و هنرهای نمایشی آن را یک نیاز جدی احساس می کند و تصمیم دارد که ارتباط با دانشگاه های تخصصی مانند دانشگاه هنر را در دولت سیزدهم افزایش دهد. همچنین به تبع این ارتباط و تعامل، از ظرفیت های علمی و پژوهشی این دانشگاه در وزارت فرهنگ استفاده خواهد شد.

وی در ادامه افزود: جای همکاری عمیق بین بخش های مختلف وزارت ارشاد و دانشگاه هنر وجود دارد و تلاش مان این است پای دانشگاه و استادان هنر را به حوزه های تصمیم سازی باز کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های اساتید و مدرسین این دانشگاه استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی تصریح کرد: در جلسه شورای هنر که تا قبل از دهه فجر برگزار می شود، در کنار نهادهای حقوقی، حداقل سه عضو حقیقی این شورا با معرفی وزیر فرهنگ و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی از استادان هنری کشور تعیین می شوند و مقر اصلی شورای هنر، دانشگاه است.

وی تاکید کرد: راه اندازی اقتصاد فرهنگ و هنر نیز در دستور کار قرار دارد که گام های اولیه این تصمیم برداشته شده است. هدف از این کار نیز استفاده از ظرفیت های دانشجویی، نیروی فکری نخبگان و مفاخر علمی و هنری کشور است تا اهداف اقتصاد فرهنگ و هنر به نحو مطلوب محقق شود.

وی گفت: استفاده از پژوهش ها و در دستور کار قرار گرفتن نیازمندی های حوزه هنری در پایان نامه ها و خروجی های دانشگاه ها از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین استفاده از عناصر دانشگاهی مرتبط  یکی از مسئولیت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، که با رایزنی های علمی و فرهنگی درصدد استفاده از ظرفیت استادان دانشگاه هنر هستیم.

در ادامه این نشست، سید حسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر، ضمن تشریح و معرفی بخش های مختلف و موقعیت علمی و پژوهشی این دانشگاه، گفت: اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه هنر جزو تاثیرگذاران عرصه فرهنگی  و هنری کشور هستند. همچنین این دانشگاه از پتانسیل های فرهنگی و هنری قابل توجهی برخوردار است و در عرصه های بین المللی دانشگاه هنر موفقیت های قابل توجهی را در برگزاری کارگاه های مشترک عکاسی (دانشگاه هنر و دانشگاه دورتموند آلمان) ،برگزاری گارگاه موسیقی، جلسه پرسش و پاسخ و انعقاد تفاهم نامه های مشترک داشته است.

وی اظهار کرد: اهداف مشترکی بین برنامه ها و حرکت های تاثیر گذار دانشگاه هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای رسیدن به تعهدات اجتماعی و علمی در عرصه ملی و بین المللی وجود دارد که امیدواریم با همکاری هم بتوانیم قدم های موثری برداریم.

سپس حجت الاسلام محمد دوست پرور مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر در سخنانی اظهار کرد: رویکرد نخبگانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در اولویت برنامه های اجرای این وزاتخانه قرار بگیرد. همچنین ارتقا وضعیت فرهنگ عمومی هم نیازمند این است که جزو اولویت های اجرایی باشد.

در پایان محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و هیات همراه نیز از محوطه تاریخی و گالری پردیس باغ ملی این دانشگاه بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha