• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400092922904
  • خبرنگار : 71496

فلسطین دستورالعمل جدید برای تیراندازی به فلسطینی‌ها را محکوم کرد

فلسطین دستورالعمل جدید برای تیراندازی به فلسطینی‌ها را محکوم کرد

وزارت خارجه فلسطین تصمیم رژیم صهیونیستی برای دادن اختیارات بیشتر به ارتش در تیراندازی به سمت مبارزان فلسطینی را محکوم و تاکید کرد که این مساله را در دادگاه‌های بین‌المللی مربوطه دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه فلسطین تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی در اعطای اختیارات بیشتر به سربازان ارتش این رژیم برای تیراندازی به سمت مبارزان فلسطینی حتی پس از دور شدن از محل درگیری را محکوم کرد.

این وزارتخانه در سایت خود اعلام کرد که به شدت نگران این دستورالعمل‌ها است و آنها را چراغ سبزی برای اجرای اعدام‌های میدانی بیشتر در حق شهروندان فلسطینی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قوانین و اصول حقوق بشری و یکی از اشکال نادیده گرفتن حق زندگی شهروندان فلسطینی و ایجاد ترس و وحشت در میان آنها برای درهم شکستن اراده‌هایشان در مبارزه با شهرک‌سازی‌ها و دفاع از سرزمین‌شان می‌داند.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه تل‌آویو را مسؤول کامل و مستقیم این تصمیم نژادپرستانه و فاشیستی دانست که آشکارا قتل فلسطینی‌ها و تعامل با آنها به عنوان هدف‌هایی برای تیراندازی و تمرین را مجاز کرده و سربازان اسرائیلی را به ماشین‌های واقعی آدم‌کشی و جنایت تبدیل می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: این تصمیم را به عنوان اذعان رسمی اسرائیل به نقض حقوق بشر و تعرض به جان فلسطینی‌ها بدون اینکه خطری برای سربازان اسرائیلی ایجاد شود، از طریق هیئت‌ها، موسسه‌ها و نهادهای بین‌المللی و دادگاه‌های ویژه و در راس آنها دیوان کیفری بین‌الملل دنبال خواهد کرد.

همچنین این وزارتخانه از نهادهای سازمان ملل و مسؤولان بین‌المللی خواست با نهایت جدیت با این تصمیم برخورد کرده و اقدامات لازم و ضامن توقف اجرای این دستورالعمل و لغو فوری آن را در پیش بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha