• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400092922961
  • خبرنگار : 71415

رای دیوان عالی انگلیس به نفع درخواست گوآیدو درباره ذخایر طلای ونزوئلا

رای دیوان عالی انگلیس به نفع درخواست گوآیدو درباره ذخایر طلای ونزوئلا
دیوان عالی انگلیس

دیوان عالی انگلیس امروز (دوشنبه) بخشی از درخواست استیناف خوان گوآیدو در قبال تعیین اینکه آیا این رهبر اپوزیسیون ونزوئلا کنترل‌کننده ذخیره طلای ونزوئلا به ارزش یک میلیارد دلار نزد "بانک انگلیس" است یا رئیس‌جمهوری ونزوئلا، تایید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، محور این مناقشه بر سر اینکه کدام طرف مسوول کنترل ذخایر طلای ونزوئلاست، مبتنی بر این محور است که آیا دولت انگلیس خوان گوآیدو را به عنوان "رئیس دولت ونزوئلا" به رسمیت میشناسد یا خیر. 

اردوگاه های حامیان نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و رهبر مخالفان او یعنی گوآیدو، هر کدام یک هیات مدیره متفاوت را برای بانک مرکزی ونزوئلا تعیین کرده اند و هر کدام از این دو گروه هم دستور العملهای متناقضی پیرامون ذخایر طلا و میزان مشابهی از پول نقد ونزوئلا نزد بانک آلمانی "دویچه بانک" مطرح ساخته اند.

دیوان عالی انگلیس اعلام کرد، تصمیم سال گذشته میلادی دادگاه استیناف انگلیس برای لغو حکم قبلی یک دادگاه ارشد در قبال این پرونده همچنان که دولت انگلیس گوآیدو را از قبل به عنوان "رئیس جمهور موقت ونزوئلا" با "صراحت و روشنی" به رسمیت شناخت "نامتناسب" محسوب می شود.

این دیوان عالی انگلیس در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام داشت که دادگاه‌های انگلیس ملزم به پذیرش این واقعیت هستند که دولت انگلیس، مادورو را "در قبال هیچ هدفی" به‌ عنوان "رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد."

با این حال، دادگاه اعلام داشت که بررسی تایید احکام دادگاه عالی ونزوئلا در خصوص باطل بودن منشور انتقال قدرت گوآیدو ضرورت داشته و از دادگاه تجاری خواست تا این کار را انجام دهد.

بانک مرکزی ونزوئلا وابسته به دولت مادورو در ماه مه ۲۰۲۰ از بانک انگلیس با هدف پس گرفتن کنترل ذخایر طلای ونزوئلا شکایت کرد در حالی که دولت مادورو اعلام داشته قصد دارد این ذخایر را با هدف تامین مالی برنامه ونزوئلا برای پاسخ دهی به همه گیری کروناویروس و تقویت نظام بهداشت و درمانی که از بابت سالهای بحران اقتصادی آسیب دیده، بفروشد.

از زمانی که دولت انگلیس در اوایل سال ۲۰۱۹ به جمع ده‌ها کشور دیگر در حمایت از گوآیدو با "متقلبانه" خواندن پیروزی مادورو در انتخابات سال قبل از آن پیوست، بانک انگلیس از آزادسازی ذخایر طلای ونزوئلا به دولت مادورو امتناع کرده است. مخالفان دولت ونزوئلا مدعی شده‌اند که دولت مادورو می‌خواهد از این پول برای پول دادن به متحدان خارجی‌اش استفاده کند، اما وکلای این دولت این ادعا را رد می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha