• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400092922971
  • خبرنگار : 50177

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان مطرح کرد:

توسعه خدمات درمان ناباروری و  مجتمع تحقیقات و توسعه گیاهان دارویی در بروجرد

توسعه خدمات درمان ناباروری و  مجتمع تحقیقات و توسعه گیاهان دارویی در بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: می‌توان خدمات درمان ناباروری و  مجتمع تحقیقات و توسعه گیاهان دارویی را در بروجرد توسعه داد.

دکتر امین سلاحورزیان در جریان بازدید دکتر فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان از جهاد دانشگاهی لرستان اظهار کرد: براساس پتانسیل‌هایی که وجود دارد کارهای خوبی انجام شده و جهاد دانشگاهی توانسته بخشی از مشکلات استان را حل کند.

وی افزود:  این نهاد جهادی همواره در کنار دانشگاه است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با تاکید بر اینکه علمی می‌تواند به کشور خدمت کند که تبدیل به ثروت شود و بتواند مشکلی از جامعه را برطرف سازد، بیان کرد:  جهاد دانشگاهی لرستان به بحث های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و کشاورزی ورود جدی پیدا کرده و نمونه بارز آن گیاهان دارویی است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی با ایجاد مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی به مساحت چهار هکتار در بام لرستان، چهل گونه گیاه دارویی را در حال کشت دارد و توانسته آنها را بومی‌سازی کند.

سلاحورزیان تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد نهاده های گیاهان دارویی از جمله بذر، قلمه و نشا استاندارد از طریق مرکز تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تامین می شود.

این مسئول گفت: تاثیر گیاهان دارویی در لرستان مغفول مانده در حالی که این صنعت بسیار پولساز است و می‌توان از طریق کشت، فراوری و بسته بندی گیاهان دارویی ارزآوری کرد. حتی با بسته بندی گیاهان دارویی می‌توان بالغ بر ۱۰ درصد ارزش محصول را افزایش داد.

سلاحورزیان در ادامه با اشاره به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان اظهار کرد: ناباروری  از معضلات لرستان محسوب می‌شود؛ متاسفانه بسیاری از زوجین با این مشکل مواجه هستند و مجبور بودند برای درمان به پایتخت و استان‌های همجوار مراجعه کنند که خوشبختانه جهاد دانشگاهی این مرکز را ایجاد کرده و می‌تواند با تعرفه‌های دولتی و هزینه کمتر خدمات درمانی را به زوجین نابارور ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: از شهرها و استان‌های اطراف به مرکز درمان ناباروری برای دریافت خدمات مراجعه می‌کنند و این ظرفیت وجود دارد تا این مرکز را در خرم‌آباد و شهرستان بروجرد توسعه دهیم‌.

سلاحورزیان بیان کرد: همچنین به منظور افزایش مهارت، دوره های آموزشی نظیر تکنسین‌داروخانه، فوریت‌های پزشکی در مرکز آموزش کوتاه مدت این دستگاه ارائه شده همچنین بر اساس طرح undp  ۱۲۰۰ روستا در استان شناسایی شده و جهاد دانشگاهی توانسته مهارت‌های لازم را در این رابطه ارائه دهد.

وی گفت:  همچنین در مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان از ایده‌های فناورانه حمایت می‌شود؛ در بحث مشاغل خانگی که طرحی ملی بود استان لرستان در دو فاز آن به عنوان برتر شناخته شده است.

این مسئول بیان کرد: چنانچه فضای کافی در اختیار جهاد دانشگاهی قرار داده شود امکان ارائه ۸۰ درصد خدمات جهاد دانشگاهی را در شهرستان بروجرد خواهیم داشت.

سلاحورزیان عنوان کرد: می‌توان خدمات درمان ناباروری و  مجتمع تحقیقات و توسعه گیاهان دارویی را در شهرستان بروجرد توسعه داد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد:  نیاز است فضایی در شهرستان بروجرد در اختیار جهاد دانشگاهی لرستان قرار داده شود تا نیروها و تجهیزات لازم را مستقر کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha