• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400092922982

ثبت ۲ مورد مرگ و بستری ۸۹ بیمار جدید در فارس

ثبت ۲ مورد مرگ و بستری ۸۹ بیمار جدید در فارس

ایسنا/فارس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین آمار مربوط به شیوع همه‌گیری کروناویروس در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه را منتشر و اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد مرگ و ۸۹ مورد بستری بیمار جدید در این مناطق ثبت شده است.

براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع همه‌گیری کروناویروس در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه، یک میلیون و ۸۰۹ هزار و ۲۸۵ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه و به شناسایی ۵۰۸ هزار و ۴۹۳ بیمار مثبت منتهی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۴۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۶ هزار و ۱۱۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۲۶۹ هزار و ۱۳۸ مورد تست سریع انجام شده و ۶۲ هزار و ۳۷۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

بر پایه این خبر، با بستری ۸۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۶۰۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

گزارش روابط عمومی علوم پزشکی شیراز حاکی از ثبت ۲ مورد فوت در ۲۴ ساعت گذشته و رسیدن مجموع جان باختگان ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۳۶۱ نفر است.

در این گزارش اعلام شده است که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۴۹۸ هزار و ۶۰۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

بر پایه آخرین اطلاعات آماری، مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۲۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۱۰ هزار و ۷۱۲ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۸۵۸ هزار و ۴۷۳ دُز نوبت دوم و ۱۹۳ هزار و ۴۴ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha