• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400093023320
  • خبرنگار : 71516

عقب نشینی شورشیان تیگرای از شهرهای امهره و عفر/ آمریکا استقبال کرد

عقب نشینی شورشیان تیگرای از شهرهای امهره و عفر/ آمریکا استقبال کرد

سخنگوی جبهه مردمی آزادی تیگرای در اتیوپی اعلام کرد که نیروهای این جبهه از شهرهای امهره و عفر عقب‌نشینی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عقب‌نشینی نیروهای جبهه آزادی تیگرای در اتیوپی از شهرهای امهره و عفر اقدامی در راستای آتش‌بس احتمالی و توقف درگیری‌هایی است که از ۱۳ ماه پیش میان نیروهای تیگرای و دولت اتیوپی رخ داده است.

سخنگوی منطقه تیگرای دوشنبه از تکمیل عقب‌نشینی خبر داد. دولت اتیوپی اخیرا اعلام کرد که نیروهایش به پیشرفت میدانی دست یافته و کنترل منطقه‌ای در امهره را در دست گرفتند.

نیروهای تیگرای پیشتر کنترل مناطق زیادی در تیگرای را در دست گرفته و به سمت شهرهای امهره و عفر در مجاورت با آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی پیشروی کردند که باعث شد دولت آبی احمد وضعیت فوق العاده در سرتاسر کشور اعلام کند.

در این راستا ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما از عقب نشینی نیروهای تیگرای استقبال می‌کنیم و امیدواریم که این مسئله زمینه را برای اقدامات دیپلماتیک هموار کند.

وی گفت: ما همواره خواهان توقف درگیری‌ها به ویژه بازگشت نیروهای جبهه آزادی تیترای به مناطق خود و تلاش برای حل بحران از طریق مذاکره بودیم.

پیش از این فرمانده نیروهای تیگرای اعلام کرده بود که نیروهایش در خارج از این منطقه دستوراتی را برای عقب نشینی دریافت کرده‌اند.

وی در سخنانی خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پیشنهاد آتش بس فوری و مذاکرات را داد.

وی همچنین پیشنهادات دیگری درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز تیگرای و تحریم بین المللی ورود سلاح به اتیوپی و اریتره را داد.

دستور بازگشت عقب نشینی نیروهای تیگرای بعد از آن صادر شد که ارتش اتیوپی و هم‌پیمانانش طی هفته‌های اخیر در این منطقه پیشروی کردند.

انتهای پیام پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha