• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400093023337
  • خبرنگار : 50233

در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد:

«اُمیکرون»و خطر شیوع انفجاری

«اُمیکرون»و خطر شیوع انفجاری

ایسنا/سمنان دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن هشدار در خصوص خطر شیوع کروناویروس و خصوصا سویه جدید «اُمیکرون» از عموم شهروندان خواست در آستانه شب یلدا از هرگونه اجتماع و دورهمی اجتناب کنند.

دکتر کامران قدس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شناسایی سویه جدید امیکرون اظهار کرد: مهمترین ویژگی این گونه جدید شیوع انفجاری بیماری است و همین افزایش قابل توجه مبتلایان، می‌تواند مشکلات جدی در مراکز درمانی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این سویه جدید تعداد مبتلایان را به شدت افزایش می دهد افزود: در چنین شرایطی و با افزایش قابل توجه بستری‌ها، فرآیند ارائه خدمت دچار مشکل احتمالی شده و به طور بدیهی ممکن است که جا برای بستری مبتلایان جدید کمتر شود چرا که این سویه جدید به صورت انفجاری موجب افزایش قابل توجه مبتلایان می‌شود.

این پزشک فوق تخصص بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در چنین شرایطی به طور ویژه تاکید و خاطرنشان کرد: اگرچه واکسن در ابتلا تاثیر زیادی نداشته باشد اما واکسیناسیون به طور قطع و یقین از گسترش و شدت عوارض جلوگیری و مرگ و میرهای ناشی کرونا تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

وی بر تکمیل فرآیند واکسیناسیون به عنوان یک ضرورت تاکید و اظهار کرد: انتظار می‌رود که آن دسته از شهروندانی که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکردند هرچه زودتر به مراکز تعبیه شده در سطح استان مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.

دکتر قدس از کاهش مرگ و میرها به عنوان وظیفه ذاتی مسوولان حوزه درمان نام برد و گفت: کاهش مرگ و میرهای ناشی از سویه های مختلف کووید19 بعد از تزریق و تکمیل واکسیناسیون یک واقعیت علمی اثبات شده است.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه علائم سویه امیکرون همچون علائم قبلی است تصریح کرد: عمده تفاوت این سویه جدید با دلتا و دیگر سویه های کووید19، شدت بالای ابتلای آن و افزایش قابل توجه موارد بستری است لذا باید با رعایت حداکثری پروتکل‌ها ، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، اجتناب از گردهمایی و دورهمی‌ها و...تا حد امکان از شیوع بیماری و انتقال آن جلوگیری کنیم.

وی بر لزوم پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی در آستانه شب یلدا تاکید و خاطرنشان کرد: سرمای هوا ، دربسته بودن اماکن و عدم تهویه مناسب در این فصل سرد می‌تواند به انتقال احتمالی ویروس در این شرایط کمک کند لذا باید تا حد امکان از شکل‌گیری دورهمی‌ها و اجتماعات خانوادگی و بزرگتر جلوگیری شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha