• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400093023472
  • خبرنگار : 50006

فرماندار شهرستان:

۸۵ کیلومتر از راه‌های روستایی اهر بهسازی و آسفالت‌ریزی شده است

۸۵ کیلومتر از راه‌های روستایی اهر بهسازی و آسفالت‌ریزی شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اهر از آسفالت ریزی و بهسازی ۸۵ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان خبر داد.

رسول خدابخش در مراسم گرامیداشت هفته راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و تجلیل از فعالان این بخش، ضمن تبریک این هفته به عوامل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از شاخصه مهم دستگاه‌های خدمات‌رسان در خدمت صادقانه و خستگی ناپذیر داشتن عشق و علاقه است.

وی با اشاره به وضعیت فعلی جامعه افزود: مدیری موفق است که با توجه به شرایط و وضعیت موجود از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کند.

خدابخش از جمله مشکلات اساسی در امر احداث جاده‌ها را نگهداری آن برشمرد و گفت: با توجه به وضعیت فعلی میزان اعتبارات اختصاص یافته نسبت به هزینه احداثی کافی نبوده اما سعی می‌کنیم از ناحیه اقدامات خود دستگاه‌ها کارها را پیش برده تا بیشتر نیازمندی‌ها رفع شود.

وی افزود: در سالجاری ۸۵ کیلومتر راه روستایی در اهر احداث و برخی نیز آسفالت شده و اخیرا اقداماتی انجام یافته که از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری و عشایری است که از جمله آن در روستای زنگ ملک آخرین پروژه جاده‌ای به طول دو کیلومتر تحویل داده شد و امیدواریم به زودی آسفالت ریزی آن نیز به اتمام برسد.

فرماندار اهر همچنین در خصوص دستور رئیس جمهور در خصوص اختصاص یک درصد معادن به جبران خسارت در مناطق استقرار معادن نیز گفت: کلیه دستگاه‌های استانی و استاندار و اداراتی که وظیفه رسیدگی به این موضوع را دارند به این امر وارد شده و با در نظر گرفتن وضعیت شهرستان این طرح در حال اقدام است.

وی افزود: با وجود چندین معدن در شهرستان اهر فعالیت این معادن یا در مرحله اکتشاف یا در مرحله اخذ فعالیت هستند و اکنون به مرحله بهره برداری نرسیده‌اند و تنها معدن فعال مس مزرعه است که قرار است ۳۵ میلیارد تومان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی مسیر را آسفالت ریزی کنند و طبق مکاتبه‌ای که با وزارت صمت در خصوص نحوه واریز و دریافت این یک درصد داشتیم، در رابطه با نحوه عملی شدن این هزینه در امورات عمومی یا فردی تصمیم گیری خواهد شد.

خدابخش در ادامه با اشاره به سرقت‌های متعدد تابلوهای جاده‌ای خصوصا در گردنه گویجه بل اهر گفت: متاسفانه شاهد بوجود آمدن پدیده سرقت تابلوهای جاده‌ای و به خطر افتادن آرامش و ایمنی رانندگان در این شهرستان هستیم که باید با این پدیده برخورد جدی شود.

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اهر نیز در این مراسم گفت: این شهرستان دارای یک هزار و ۱۱۳ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی، شنی و آسفالت و دسترسی بوده و امسال نیز ۸۵ کیلومتر از راه‌های روستایی بهسازی و آسفالت ریزی شده است.

قاسم قمری ادامه داد: در سطح شهرستان اهر تعداد پنج مورد محورهای اصلی و فرعی و ۳۲ محور روستایی وجود دارد که برای حفظ، احداث و نگهداری این موارد اداره راهداری و حمل و نقل این شهرستان نیز مجهز به ۳۲ دستگاه ماشین آلات، ۴۴ نفر پرسنل، چهار مورد راهدارخانه و ۱۴ شرکت مسافری است.

وی عملکرد یک ساله راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر را آسفالت ریزی و شن ریزی ۸۵ کیلومتر راه‌های روستایی، برف روبی جاده‌های مواصلاتی، تنگه پل، گشت راهداری، تجاوز به حریم، تحویل هشت درصد لاستیک استانی به رانندگان حمل و نقل این شهرستان برشمرد.

قمری از اهداف و اولویت‌های این اداره را پایین آوردن تصادفات جاده‌ای، آموزش تمام صنوف مرتبط با حمل و نقل جاده‌ای، تجهیز راه ها به تجهیزات کنترل هوشمند و سرعت، تحقق بخشیدن به شعار راهداری امسال( تحول، خدمت و رضایت)، استفاده از روشهای نوین راهداری و حمل و نقل، نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در راستای برنامه‌های پنج ساله سازمان عنوان کرد و از مشکلات این اداره را نیز کمبود اعتبارات نگهداری، پایین بودن سن ماشین آلات، پایین بودن سطح پرداختی پرسنل، افزایش بار ترافیک در جاده‌ها، سرقت علائم و تابلوهای جاده‌ای، وجود برخی مشکلات رانندگان در تامین بیمه‌های شخصی و بالا بودن قیمت قطعات ماشین آلات عنوان کرد.

وی در خصوص آمار تردد ۹ ماهه امسال در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر نیز گفت: امسال در محور اهر به کلیبر بیش از ۸۰۰ هزار خودرو تردد کرده اند که از این آمار ۴۸ هزار مورد با سرعت غیر مجاز و ۱۶۰ هزار مورد نیز عدم رعایت فاصله طولی تردد کرده‌اند که به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از این به بعد میانگین سرعت بین دو دوربین نیز فعال شده و رانندگان با سرعت زیاد در بین دو دوربین جریمه خواهد شد.

قمری در ادامه افزود: امسال در محور اهر به مشگین شهر نیز بیش از یک میلیون ۸۶۱ هزار تردد بوده که از این تعداد ۴۷ هزار مورد سرعت غیر مجاز ثبت شده که با در نظر گرفتن این محور به عنوان محور گردشگری و ایجاد بزرگراه می توان گفت، آمار سرعت غیرمجاز و تصادفات پایین خواهد آمد و در محور تبریز اهر بیشتر تخلفات مربوط به سرعت غیر مجاز می‌باشد که باعث تصادفات می‌شود. 

وی یکی از مکان‌های حادثه خیز و پر تصادف شهرستان اهر را سه راهه روستای کقالق ذکرد کرد و گفت: خوشبختانه با ایجاد سرعت‌گیر و روشنایی در دو سال اخیر دیگر شاهد تصادف زیاد در این نقطه نیستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر نیز در این جلسه از برخورد جدی با سارقان تابلوهای جادهای در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قدرت آقاپور گفت: در سال اخیر شاهد سه مورد سرقت تابلوهای جاده‌ای خصوصا در محورهای مواصلاتی «اهر-مشکین شهر» و «اهر-هوراند» بودیم که حدود ۷۰۰ میلیون ریال خسارت ارزیابی شده است.

وی برای پیشگیری و کشف تابلوهای جاده‌ای از گشت‌های راه و ترابری، نیروهای پاسگاه و پلیس راه خواست در صورت مشاهده هرگونه افراد یا خودروی مشکوک بلافاصله نسبت به شناسایی و دستگیری سارقان اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، آقاپور در پایان از زحمات شبانه روزی راهداران به‌ویژه در فصول برفی سال که در طول شبانه روز در جادهها به خدمت رسانی مردم مشغول هستند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha