• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400093023678
  • خبرنگار : 50399

کارآفرین نباید از سختی ها دلسرد شود

کارآفرین نباید از سختی ها دلسرد شود

ایسنا/قم مدیر کل کمیته امداد گفت: کارآفرین کسی است که بتواند از سختی‌ها عبور کند و مایوس نشود.

دکتر مسعودیان راد در اختیامه رویداد بانوی کارآفرین در قم با تشکر از برگزارکنندگان این برنامه گفت: حضرت زهرا(س) یک کارآفرین بزرگ بودند. اگر فدک را  بشناسید می‌بینید یک رویداد کارآفرینی است. در زندگی حضرت زهرا که بنگریم می بینیم که ایشان در طی سال‌ها توانستند فدک را تبدیل به مکانی پررونق کنند.
وی بیان کرد: این درس را از مادر بزرگوارشان که کارآفرین برتر دوران خود بود، آموختند. هر شتر در آن زمان به منزله یک کشتی یا تریلی است. یعنی حضرت خدیجه در آن زمان دارای یک نظام ترابری بودند. حضرت فاطمه(س) وحضرت خدیجه(س) به ما یاد می‌دهند در تنگ دستی و ثروت نباید خدا را فراموش کرد. 
دکتر مسعودیان راد گفت: در قرآن حقایق علمی زیادی از جمله گرد بودن زمین، سفر به کرات دیگر و... بیان شده است. قرآن مسئله سفر به فضا را از هزار و ۴۰۰ سال پیش در اذهان را پدید آورده است. در قرآن شرط موقفیت توانمندی ذکر شده است. باید برای موفقیت به قرآن اقتدا کرد و یاد گرفت و توانمند شد تا به موفقیت رسید. قرآن علم فشرده و تکنولوژی برتر را عامل پیشرفت دانسته است. رهنمودهای قرآنی بهترین آموزه برای رویدادهای کارآفرینی است.

وی آفت مهم مراکز دانشگاهی را جدایی علم از عمل و تئوری از اجرا و پایان‌نامه‌هایی بدون مسئله محوری و نمایشی توصف کرد و گفت: امروز مشکلات جامعه را از پا در می‌آورد اما نکته اصلی دغدغه مندی است که در جامعه کم است. 
وی گفت: خیل عمده‌ای از کشاورزان و بیسواد و خیل غظیمی فارغ التحصیل بیکار داریم. امروزه نوجوان را از فضای کار جدا می‌کنیم و فارغ التحصیلان بیکار تربیت می‌شوند. سازکارهای کمیته امداد در گذشته بیشتر برای دانش آموزان بوده است. امروز مددکارانمان باید به قشر دانشجو توجه کنند. باید با توجه به تغییرات در بافت مددجویی‌مان که شامل تخصصی کردن مدد جویی و بخشی با نام دانشجویی و مشاغل دانش بنیان است فعالیت های جدید تعریف کنیم.

مسعودیان اظهارکرد: باید در بخش شناخت ظرفیت‌ها کار کنیم. قم قطب دامداری کشور است و طبیعی است در این استان باید روی مباحثی چون اصلاح نژاد دام و علم ژنیتک کار کنیم. باید بتوانیم حرف اول را در این حوزه بزنیم. می بایست در ترکیب فرآورده‌های دامداری و اصلاح نژاد کشاورزی و سیستم آبیاری خلاق و مبتکر باشیم. دانشجویان ما باید به دنبال رویدادهای  جدید کارآفرینی با توجه به مزیت‌های اشتغال و ظرفیت‌ها و برای حل دغدغه‌ها باشند.
وی تاکید کرد: استان ما فرهنگی است. رویدادهایش تیز باید فرهنگ محور باشند. باید تهاجماتی که علیه ماست را جواب بگوییم. طراح ما باید در احیای سنت‌های فرهنگی و دینی ما تلاش کند و خلاق باشد.

وی گفت: کارآفرینان ما مشکلات زیادی دارند. از دل سختی‌ها زیبایی‌ها را می‌آفریند. علی رغم تجریه‌های سختشان امروز خالق زیبایی‌ها هستند. 
مدیر کل کمیته امداد گفت: کارآفرین برتر باید دارای قدرت عبور از موانع و مقابله با یاس را داشته باشد. عزت و کرامت خودش را حفظ ‌کند. اختتامیه ما یک آغاز برای حرکت تحولی رویدادهای کارافرینی است. باید تونل همکاری بین سازمان‌ها صورت گیرد تا از استعداد جوانمانمان بهره ببریم. شرایط اشتغال و ازدواج در جامعه افزایش و طلاق و تجرد کاهش یابد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha