• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400093023748
  • منبع : اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

تمدید مهلت ثبت نام مسکن دولتی تا ۱۵ دی‌ماه

تمدید مهلت ثبت نام مسکن دولتی تا ۱۵ دی‌ماه

ایسنا/اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۹۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان نام‌نویسی کردند، گفت: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام در این طرح برای آخرین بار تمدید شد و تا ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

امیر زاغیان درباره استقبال اهالی استان اصفهان از طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: بنابر تازه‌ترین آمار حدود ۱۹۰ هزار نفر متقاضی بهره‌بندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به نام‌نویسی کردند.  

 وی یادآور شد: ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهرماه آغاز شد و در ابتدا مقرر بود تا ثبت‌نام طی یک ماه انجام شود که با توجه به ادامه تقاضا برای این طرح تاکنون طی دو نوبت تمدید شده است.  

به گزارش ایسنا، معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام در این طرح برای سومین مرتبه و آخرین بار تمدید شد و تا ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد، همچنین برای سایر شهرهایی که به مرور به سامانه اضافه شدند ۲ ماه مهلت ثبت نام داده می‌شود. به این نحو که این مهلت ۲ ماهه برای هر شهر از زمان قرار گرفتن در سامانه است.  

 وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است، گفت: براساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته که سهم استان اصفهان در این برنامه ۵.۷ درصد است.  

زاغیان اظهار کرد: متقاضیان واقعی مسکن می‌توانند با داشتن چهار شرط که دو شرط آن نیز تسهیل یافته است شامل تاهل، حداقل سابقه یک سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی در پنج سال اخیر و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب (فرم ج سبز) نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. 

وی گفت: زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

همچنین نخبگان علمی با معرفی بنیادملی نخبگان کشور، معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور بدون شرط تاهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار داده می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha