• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400093023938
  • خبرنگار : 71038

امیرعبداللهیان:

ظلمی که در انتقال شهید ایرلو به کشور صورت گرفت را هرگز فراموش نمی‌کنیم

ظلمی که در انتقال شهید ایرلو به کشور صورت گرفت را هرگز فراموش نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: شهید ایرلو، طرفدار حل بحران یمن از طریق سیاسی بود و  همواره بر این موضوع تاکید داشت .

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در مراسم تشییع حسن ایرلو سفیر ایران در یمن که عصر امروز در محل وزارت خارجه با حضور خانواده وی و تعدادی از مقامات وزارت خارجه و دوستان و همرزمان او در زمان جنگ تحمیلی برگزار شد ، گفت: شهید ایرلو عاشق خدمت کردن بود و در مدت ماموریتش حتی یک روز نیز به مرخصی نیامد و برای رساندن پیام مردم مظلوم یمن از هیچ کوششی دریغ نکرد.

امیر عبداللهیان با تسلیت شهادت حسن ایرلو به مقام معظم رهبری، مردم ایران و مردم یمن ،گفت: شهید ایرلو دیپلماتی فهیم ،ورزیده و مسلط بود، او طرفدار حل بحران یمن از طریق سیاسی بود و در تمام مکاتبات خود بر این موضوع تاکید داشتند.

امیر عبداللهیان گفت: شهید ایرلو فرزندی بی ادعا و پرکار بود. مجاهدی نستوه بود. او ویژگی های منحصر به فردی داشت‌، او عاشق خدمت کردن بود .
وی ادامه داد: سه شب پیش دختر ایشان با من تماس گرفت و گفت: «شرایط خیلی سختی داریم. نه عکسی، نه فیلمی و نه اطلاعی از وضعیت پدر نداریم» این دقیقا در شرایطی بود که همه ما و همکاران من تلاش می کردند از آن طرفی که ۶ سال است مردم  مظلوم یمن را بمباران می کند، مجوزی گرفته شود برای انتقال به موقع برادر جانبازمان، سفیر محترم مان، دیپلمات فرهیخته و پرکار ایران در یمن، تا بتوانیم ایشان را به موقع به تهران منتقل کنیم و مراحل درمانی ایشان تکمیل شود. کوتاهی کردند و ما این کوتاهی و  این ظلمی که در حق این شهید بزرگ به عمل آمد را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

 وزیرامور خارجه کشورمان گفت: شهید ایرلو در جایگاه شایسته یک دیپلمات، همواره واقعیت های صحنه  یمن و نقشی که یمن می تواند در امنیت منطقه ای ما داشته باشد یادآور می شدند و همواره بر راه حل سیاسی یمن در مکاتبات و مصاحبه های خود تاکید می کردند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۳۰ ۱۸:۰۹

:)))))))))