• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400093024011
  • منبع : نمایندگی مرکزی

مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی: 100 اثر به جشنواره افتخار من ارسال شده است

مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی: 100 اثر به جشنواره افتخار من ارسال شده است

ایسنا/مرکزی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکصد اثر به جشنواره استانی افتخار من ارسال شده است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی در آیین اختتامیه دومین مرحله استانی جشنواره افتخار من و رونمایی از دو کتاب "قلب و خمپاره" و "آخرین ماموریت" اظهار کرد: شهید سلیمانی با مجاهدت های شبانه روزی در دوران حیات بابرکت خود برای جامعه اسلامی و امت های اسلام  امنیت، اقتدار و سربلندی به ارمغان آورد و با خنثی نمودن توطئه های جریان داعش و تفکیری در منطقه مانع بزرگی برای تحقق اهداف شوم آنها شد.

وی افزود: شهید سلیمانی با تلاش شبانه روزی در راه دفاع از ارزش های اسلامی و خدمت صادقانه به مردم کارآمدی مکتب اسلام ناب محمدی را به جهانیان نشان داد و بسیج عمومی را در سطح کشورهای اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی راه اندازی کرد.

سرهنگ کریمی با تاکید بر اینکه اساس حرکت و مکتب شهید سلیمانی ولایتمداری است، گفت: شاخصه حرکت و موفقیت های حاج قاسم سلیمانی تبعیت از ولایت بود و این درس بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنیم.

وی بیان کرد: اعتماد به نصرت الهی، ساده زیستی، اعتقاد به نقش مردم، ایستادگی بر روی ارزش های اسلامی ، شهادت طلبی و شجاعت از ویژگی های دیگر سیره شهید سلیمانی است و این شاخصه ها امروز باید برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب عاشورا بود، افزود: شهید سلیمانی همواره خود را سرباز اسلام و ولایت می دانست و امروز مکتب شهید سلیمانی برای جوانان و نوجوانان دانشگاهی بزرگ است.

وی با اشاره به جشنواره افتخار من بیان کرد: مرحله استانی دومین جشنواره افتخار من با هدف انتقال تجربیات و خاطرات دفاع مقدس به نسل جوان در راستای نهضت خاطره گویی دفاع مقدس و تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس یعنی همان جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس از اردیبهشت ماه در دستور کار مدیریت پیشکسوتان و راهیان نور این اداره قرار گرفت.

سرهنگ کریمی افزود: بیش از یکصد اثر فاخر و مورد قبول در مرحله استانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از داوری آثار در نهایت ۳ اثر ویدوئی، ۳ اثر صوتی و ۳ اثر عکس خاطره برتر شناخته شدند و این ۹ اثر به مرحله کشوری راه پیداکردند.

وی با اشاره به رونمایی از دو کتاب در حوزه ایثار و شهادت خاطر نشان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب طی ۳ سال گذشته به چاپ رسیده که با برنامه ریزی های انجام شده سعی داریم امسال با مشارکت سایر دستگاه ها ۶۰ عنوان کتاب را تهیه کنیم که البته لازمه این کار مشارکت و هم افزایی دستگاه ها در استان است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: همچنین به برکت کنگره شهدای استان مرکزی بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان مرکزی جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سپاه روح الله، در پایان این آیین ضمن رونمایی از دو کتاب "قلب و خمپاره" روایت جانباز سرافراز ارتشی مصطفی پولادوند با نویسندگی حدیثه آقارضایی و "آخرین ماموریت" با محتوای خاطرات و قلم جانباز سرافراز امیرحسین شریفی از تولیدات جدید اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حوزه ایثار و شهادت، از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha