• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400100100203
  • منبع : نمایندگی سمنان

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس عنوان کرد:

سه دشمن کسب‌وکارهای نوپا/ دانش‌بنیان‌ها از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند

سه دشمن کسب‌وکارهای نوپا/ دانش‌بنیان‌ها از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند

ایسنا/سمنان یک نماینده مردم از بیمه، مالیات و بانک‌ها سه قاتل کسب و کارهای نوپا نام برد و بر لزوم حمایت از بخش تولید تاکید کرد و گفت: مجلس به دنبال تصویب طرحی است که با تصویب آن شرکت‌های دانش‌بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

سیدمحسن دهنوی در بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و دیدار با فعالان حوزه فناوری در این دانشگاه با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، معادل بزرگترین پارک های علم و فناوری در کشور است افزود: خوشبختانه نماینده شهرستانهای سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس به جد پیگیر مسائل فناوری است .

نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات اظهار کرد : در زیست بوم فناوری استان سمنان سه خلاء وجود دارد که یکی از آنها نبود نهاد مالی حامی زیست‌بوم علم و فناوری است که وجود این نهاد ضروری است .

دکتر دهنوی تصریح کرد: با وجود بلوغ تعداد بالایی از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور،  صندوق تخصصی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد که باید تدابیری اتخاذ شود که یا از صندوق استان سهم دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری آن افزایش یابد و بخشی از کار به مرکز استان منتقل شود و یا صندوق مستقلی در اینجا تاسیس شود که از شرکت‌های دانش بنیان حمایت مالی کند.

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون جدید صندوق‌های پژوهش فناوری که شور اول و کلیات آن مصوب شده، بانک‌ها را ملزم کرده برای پروژه های شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و واحدهای فناور مستقر در این پارک‌ها، در قبال پرداخت تسهیلات ضمانت‌نامه صندوق‌های پژوهش و فناوری را بپذیریند .

وی گفت: مسئولان دانشگاه و نمایندگان مردم باید پیگیری کنند که یا سهم دانشگاه سمنان از صندوق پژوهش و فناوری استان افزایش یابد و یک شعبه آن در سمنان ایجاد شود و یا صندوق مستقلی برای مرکز استان ایجاد شود .

عضو هیات رئیسه فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس با بیان اینکه باید مسائل را ریشه ای برطرف کرد گفت: با ایجاد این صندوق بسیاری از مشکلات مالی شرکت‌های دانش‌بنیان حل خواهد شد .

دکتر دهنوی با اشاره به اینکه بیمه، مالیات و بانک‌ها سه قاتل و دشمن کسب و کارهای نوپا هستند ادامه داد: متاسفانه مشکلاتی در قانون تامین اجتماعی وجود دارد که با پیگیری‌های انجام شده تا حدودی مشکلات بر سر راه شرکت‌های دانش بنیان برطرف خواهد شد .

وی اضافه کرد: بر این اساس بندی در قانون بیمه گذاشته شده و اجازه دادیم شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور قانون بیمه پایه را رعایت نکنند.

این عضو صندوق نوآوری گفت: در بخش مالیات و واحدهای مستقر در پارک‌ها اقداماتی با پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  در حال انجام است و توافقاتی با اداره مالیاتی انجام شده که جزئیات آن در مجلس بررسی خواهد شد و در صورت تصویب، شرکت‌های دانش‌بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

این نماینده با بیان اینکه تولید کنندگان باید مالیات کمتری بپردازند افزود: در تلاشیم که میزان مالیات تولیدکنندگان را کاهش دهیم .

دکتر دهنوی با بیان اینکه در اذهان عمومی سمنان به عنوان یک شهر معدنی و دارای صنایع مختلف شکل گرفته خاطرنشان کرد: سرانه بالای متخصص در این شهر بسیار قابل توجه است که باید پیگیری ها و مطالبات از مسئولان برای به ثمر رسیدن این سرمایه انسانی ادامه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha