• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400100100218
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه عنوان کرد:

کارخانه نوآوری سمنان در بن‌بست منابع اعتباری

کارخانه نوآوری سمنان در بن‌بست منابع اعتباری

ایسنا/سمنان نماینده مردم شهرستان‌های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با گلایه از عدم اجرای برخی مصوبات سفر معاون علمی رئیس‌جمهور به سمنان گفت: ایجاد کارخانه نوآوری که از جمله مصوبات این سفر بوده به بن‌بست‌های مختلفی از جمله منابع مالی و اعتباری خورده است.

عباس گلرو در نشست با فعالان حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه سمنان اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی مجلس، تقویت علم و فناوری است و جلسات و پیگیری‌های متعدادی در این خصوص انجام شده است .

وی با بیان اینکه سمنان تنها مرکز استانی است که پارک علم و فناوری ندارد گفت: مبلغ مختصری برای تقویت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و شرکت‌های دانش بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص یافت اما باید در این زمینه کار اساسی و زیر ساختی انجام شود .

وی گفت: در سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری چند مصوبه داشتیم که مهمترین آن ایجاد کارخانه نو آوری بود که به بن بست‌های اعتبار مالی و اوراق و مسائل دیگر برخورد کرده است .

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس، ایجاد دو مرکز رشد برای شهرستان‌های مهدیشهر و سرخه را از دیگر مصوبات برشمرد و افزود: شرکت‌ها و جوانان قدرتمند و نخبه‌ای در استان داریم که باید زمینه را برای ماندگاری آنان فراهم کرد .

گلرو با بیان اینکه سمنان رتبه پنجم کشوری را در بخش معدن دارد اظهار کرد: بیشتر شرکت‌های دانش بنیان فعال در مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در بخش معدن فعالیت می‌کنند و اگر این ظرفیت‌های معدنی و دانشگاهی با هم یکی شوند قدرت پیش روندگی و نبوغ موجود دو چندان خواهد شد .

وی به ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان اشاره کرد و گفت: این پارک نیز با همیاری و همدلی و همکاری مسئولان استان ایجاد شد .
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha