• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1400100100233
  • خبرنگار : 71567

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان علامه در مقاطع مختلف

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان علامه در مقاطع مختلف

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه فقط امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹و۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود، گفت: چنانچه شرایط تغییر کند و در صورت بهبود اوضاع همه‌گیری کرونا، واکسیناسیون عمومی و ایجاد ایمنی قطعی در جامعه، با توجه به شیوه حضوری بودن آموزش در این دانشگاه‌، تلاش می کنیم کلاس‌ها و امتحانات در نیم سال‌های آینده به صورت حضوری برگزار شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی آدمی ضمن بیان این مطلب نحوه برگزاری امتحانات پایان نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه علامه طباطبایی را اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود، بررسی همه جوانب و تأکید بر حفظ سلامتی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، برگزاری امتحانات پایان نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱–۱۴۰۰ برای دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹و۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت "حضوری" و امتحانات سایر دانشجویان به صورت "مجازی" برگزار می شود.

وی عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری دانشگاه در نیم سال اول سال تحصیلی جاری، فقط کلاس‌ها و امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار شد. همچنین هماهنگی‌های لازم جهت اسکان دانشجویان غیربومی این مقطع در خوابگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

دکتر آدمی با اشاره به بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوی که تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری حضوری امتحانات را با توجه به شرایط واکسیناسیون دانشجویان و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته است، اعلام کرد: بر اساس تصمیمات دانشگاه علامه طباطبایی و تدوین دستورالعمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری که به وزارت عتف نیز اطلاع داده شده، فقط امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹و۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به وصول بخشنامه‌های تسهیل گر شرایط کرونایی از سوی وزارت عتف، در صورت ابتلای دانشجو یا اعضای درجه یک خانواده اش به کرونا (با ارائه مدارک و مستندات)، یا قطعی اینترنت و در دسترس نبودن اینترنت در برخی مناطق کشور، درخواست حذف درس دانشجویان در کمیته غیبت‌ها یا کمیسیون موارد خاص دانشگاه با رویکرد حداکثری مساعدت بررسی و تصمیم‌گیری می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص همکاری این دانشگاه با دانشجویانی که بعد از شرایط کرونایی همچنان تمایل به ادامه آموزش مجازی دارند، گفت: چنانچه شرایط تغییر کند و در صورت بهبود اوضاع همه‌گیری کرونا، واکسیناسیون عمومی و ایجاد ایمنی قطعی در جامعه، با توجه به شیوه حضوری بودن آموزش در این دانشگاه‌، تلاش می کنیم کلاس‌ها و امتحانات در نیمسال‌های آینده به صورت حضوری برگزار شود. با این حال در شرایط خاص، دانشگاه مساعدت‌هایی را برای  آن دسته از دانشجویانی که درخواست آموزش مجازی دارند نیز در نظر خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و راه‌اندازی آموزش غیرحضوری و آنلاین در دانشگاه ها، بیان کرد: این بیماری فرصت مناسبی برای دانشگاه ها جهت استفاده از پتانسیل‌ها و روش های نوین آموزش مهیا کرد ولی با توجه به آیین‌نامه‌ها، آموزش در دانشگاه‌ علامه طباطبایی باید به صورت حضوری باشد. اما با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده برای آموزش مجازی در این دانشگاه، از این نوع آموزش به عنوان یک انتخاب و در شرایط خاص استفاده می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha