• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400100100267
  • خبرنگار : 71516

نگرانی سازمان ملل از وخامت اوضاع امنیتی در فلسطین و گسترش شهرک سازی‌های اسرائیل

نگرانی سازمان ملل از وخامت اوضاع امنیتی در فلسطین و گسترش شهرک سازی‌های اسرائیل

نماینده دبیرکل سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از وخامت اوضاع امنیتی در اراضی فلسطینی از جمله قدس شرقی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تور وینسلند، نماینده دبیرکل سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در گزارش ماهانه خود در مقابل شورای امنیت درباره اوضاع اراضی فلسطین به افزایش روند خشونت و ادامه حملات از جمله حملات شهرک‌نشینان، عملیات تفتیش و یورش به اراضی فلسطینی، افزایش ساخت و ساز شهرک‌ها و ویران کردن خانه‌های فلسطینی‌ها یا بیرون کردن آنها از خانه‌هایشان و بحران مالی و اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین اشاره کرد.

وی هشدار داد: عدم حل این مسائل احتمالاً به وخامت بیشتر اوضاع منجر می‌شود و تاثیر منفی بر اوضاع امنیتی قدس می گذارد و باعث افزایش خطر از بین‌رفتن توافق آتش بس می شود که از ماه می گذشته اجرایی شده است.

وینسلند گفت: از ۲۹ سپتامبر نیروهای امنیتی اسرائیل ۱۲ فلسطینی از جمله یک زن و چهار کودک را طی تظاهرات، درگیری‌ها، عملیات جستجو و بازداشت و حملات به قتل رسانده و ۳۰۶ فلسطینی از جمله سه زن و ۵۳ کودک را زخمی کردند. همچنین ۳۹ فلسطینی از جمله چهار کودک به دست شهرک نشینان اسرائیلی زخمی شده‌اند. شهرک‌نشینان ۱۲۱ حمله انجام داده اند که موجب آسیب رسیدن به املاک فلسطینی‌ها شده است.

وی همچنین درباره قتل اسرائیلی‌ها و زخمی شدن ده‌ها تن طی درگیری‌ها صحبت کرد.

وینسلند گفت: شهرک‌های اسرائیلی نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است. ما از دولت اسرائیل می‌خواهیم عملیات شهرک سازی خود را متوقف کند.

وی از احتمال اخراج چند خانواده فلسطینی از منازلشان در محله‌های شیخ جراح و سلوان در قدس شرقی ابراز نگرانی کرد و از مقامات اسرائیلی خواست به این اقدامات پایان بدهند.

وینسلند تاکید کرد: مقامات اسرائیلی باید با طرح‌ها و مجوزهای فلسطینی‌ها در قدس اشغالی برای ساخت و ساز قانونی و برآوردن نیازهای مربوط به توسعه و ترمیم منازلشان در آن مناطق موافقت کنند.

وی اوضاع غزه را وخیم و شکننده خواند و گفت: ما به اقدامات بیشتری برای توقف درگیری‌ها و برآوردن نیازهای ساکنان غزه نیاز داریم. برای تحقق ثبات دائم باید تردد بهبود و محاصره غزه پایان یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha