• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400100100426
  • خبرنگار : 71656

تصویری غم‌انگیز از زندگی در آن‌ سوی سیم‌های خاردار

تصویری غم‌انگیز از زندگی در آن‌ سوی سیم‌های خاردار
عکس تزیینی است

برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» در این هفته به عکسی تاثیرگذار از کارول گوزی، عکاس آمریکایی در خلال حوادث جنگ کوزوو در یوگسلاوی می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، «عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد و در این قسمت به عکسی ماندگار از لحظه عبور دادن کودکی خردسال توسط پدر و مادرش از میان سیم‌های خاردار می‌پردازد.
نسل‌کشی بی‌رحمانه صرب‌ها در «کوزوو» تصاویر غم‌انگیزی را در اذهان ایجاد کرد و عکاسانی نیز بودند که این لحظات غم‌بار را برای همیشه ثبت کنند.

این تصویر نیز یکی از مشهورترین تصاویر ثبت‌شده از آن دوران است که توسط «کارول گوزی» عکاس آمریکایی ثبت شده است. این عکس که نخستین بار در سال ۲۰۰۰ توسط «واشنگتن پست» انتشار پیدا کرد، برنده جایزه «پولیتزر» شد.

این پسربچه «آگیم شلا» نام دارد که در زمان ثبت این عکس فقط دو سال داشت. کودکی که در مرز مورینا روی دست حمل می‌شود تا از سیم‌خاردارها عبور کند و به دست مادربزرگش برسد.

کارول گوزی عکاس آمریکایی این عکس، متولد ۱۹۵۶ یکی از چهار عکاس برنده چهار جایزه پولیتزر است. او در سال ۱۹۷۷ از دانشکده پرستاری فارغ التحصیل شد و در سال ۱۹۸۰ یکی از دوستانش به او دوربینی هدیه داد و روند زندگی اش کاملا تغییر کرد. تنها شش سال بعد گوزی برنده اولین جایزه پولیتزر شد و در سال‌های ۱۹۹۵، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۱ توانست به سه جایزه پولیتزر دیگر دست پیدا کند.

برنامه «عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز جمعه دوم دی ماه ساعت ۰۳:۱۵ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۰:۱۵ ، ۱۹:۱۵ و شنبه ساعت‌های ۲۱:۴۵ ، ۱۴:۱۵، ۰۸:۴۵ و یکشنبه ساعت ۱۶:۴۵ برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

تصویری غم‌انگیز از زندگی در آن‌ سوی سیم‌های خاردار


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha