• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400100100545
  • خبرنگار : 50477

سنگدوینی در دیدار با مدیران جهاددانشگاهی گلستان:

رویت مجاهدت جهاددانشگاهی لذت بخش است/ وضعیت نگران کننده «سرطان برست» در گلستان

رویت مجاهدت جهاددانشگاهی لذت بخش است/ وضعیت نگران کننده «سرطان برست» در گلستان

ایسنا/گلستان نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجاهدت های جهاددانشگاهی پیرامون کارهای بر زمین مانده انقلاب، گفت: رویت و حمایت از این مجاهدت ها لذت بخش است.

در ادامه اجرای راهبرد جدید جهاددانشگاهی استان گلستان مبنی بر ارتباطات دوسویه با مدیران و مسئولان ارشد استان به منظور شناساندن ظرفیت های این نهاد انقلابی و بهره مندی از هم افزایی اندیشه ها و توان مدیران ارشد استانی برای توسعه استان با همکاری جهاد دانشگاهی، امروز رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم شهرستان های گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با حضور در جهاددانشگاهی استان گلستان ضمن دیدار با مدیران این مجموعه از برخی ظرفیت های این مجموعه بازدید به عمل آورد.

رمضانعلی سنگدوینی در این نشست با اشاره به اینکه از پیگیری و دغدغه های جهاددانشگاهی در استان گلستان لذت بردم، اظهار کرد: شما در حوزه هایی ورود کرده اید هم مهم بوده و هم کار انقلاب بر روی زمین مانده است و مهمتر اینکه بخش عمده ای از این کارها متولیانی داشته که از انجام آن استنکاف کرده اند.

وی با بیان اینکه توجه جهاددانشگاهی به دو موضوع ناباروری و همچنین سرطان(برست) پستان در استان نشان از فهم درست اولویت ها دارد، افزود: با توجه به آمار نگران کننده در این دو حوزه اگر به سرعت اقدامی شاخص و پرشتاب صورت نگیرد با پیری و کاهش جمعیت مواجه خواهیم شد که خطری بزرگ برای کشور محسوب می شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع توسعه دهکده گیاهان دارویی به عنوان یک اولویت مهم باید در سفر رئیس جمهور نیز از وی مطالبه شود، خاطرنشان کرد: در کنار این دهکده گیاهان دارویی باید صنایع تبدیلی و بسته بندی مرتبط نیز ایجاد شود.

سنگدوینی ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی گیاهان دارویی را یکی از محورهای توسعه در منطقه دانست و گفت: باید بهره اصلی از کاشت و زحمات تولید گیاهان دارویی نیز با تولید اسانس و ساخت دارو به استان خودمان برگردد نه اینکه محصولات ما به صورت خام به سایر استانها رفته و با بسته بندی به قیمتی گزاف دست ما برسد.

وی بر استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه پروژه های جهاددانشگاهی تاکید کرد و ادامه داد: بنده به عنوان رئیس فراکسیون خیرین و مجامع خیرین در مجلس نیز در صورت اقدام عملی از سوی شما برای پیگیری در متقاعدسازی خیرین عزیز کشور برای سرمایه گذاری در پروژه های جهاددانشگاهی تلاش خواهم کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا با اشاره به ضرورت شناسایی ظرفیت های جهاددانشگاهی به استاندار و مسئولان استانداری گلستان، تصریح کرد: در این مسیر از ظرفیت رسانه های معتبر موجود در جهاد دانشگاهی بهره کافی را ببرید.

سنگدوینی با ابراز تاسف از آمار مرگ و میر سرطان در استان گلستان به میزان سالانه یک هزار و 200 نفر، تاکید کرد: آقایان مسئول کجائید؟ چرا نمی گذارید مشکلات یک بار برای همیشه به صورت ریشه ای در منطقه با حمایت و ابتکار یک نهاد علمی همچون جهاددانشگاهی مرتفع شود؟

وی با بیان اینکه لازم است مردم با خدمات، ظرفیت ها، پروژه های بزرگ و عملکرد جهاددانشگاهی به ویژه در استان گلستان آشنا شوند، ادامه داد: شما باید با ارائه دقیق خدمات شایسته خود که با بهره مندی از معتبرین منابع علمی صورت گرفته است در همراه کردن دستگاههای اجرایی با خود با شتاب بیشتری حرکت کنید.

به گزارش ایسنا در 6 ماهه گذشته در راستای افزایش دیپلماسی عمومی و ارتباطی جهاددانشگاهی گلستان با نهادها و مدیران ارشد استانی، اعضای مجمع نمایندگان استان، استاندار گلستان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه استان، مدیرکل سازمان بازرسی، مدیرکل آموزش و پرورش و بسیاری از مدیران دیگر دیدار و ضمن معرفی دستاوردها و ظرفیت های جهاددانشگاهی در تعامل و ارتباطات دوجانبه به عنوان یک محور اساسی تاکید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha