• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400100100564
  • خبرنگار : 71588

خشم مردم ازمرگ فعال فلسطینی در تعقیب و گریز عاملان تشکیلات خودگردان/ واکنش جهاد و حماس

خشم مردم ازمرگ فعال فلسطینی در تعقیب و گریز عاملان تشکیلات خودگردان/ واکنش جهاد و حماس

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین فوت "امیر عیسی اللداوی"، جوان فلسطینی ساکن اردوگاه "عقبة جبر" در تعقیب و گریز امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، در پی بازداشت‌ها و نقض‌های صورت گرفته توسط سرویس امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری به ویژه پس از فوت "امیر عیسی اللداوی"، فعال فلسطینی، مردم و گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری بشدت خشمگین هستند.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای مشترک از تشکیلات خودگردان فلسطین و سرویس‌های امنیتی آن خواستند تا اقدامات خود در حق شهروندان فلسطینی را فورا متوقف و عاملان این جنایت شنیع را مجازات کنند.

"امیر عیسی اللداوی" که به استقبال "شاکر عماره" یکی از اسرای آزاد شده جنبش حماس رفته بود، پس از تعقیب خودرویش توسط سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، زخمی شد و سپس به شهادت رسید.

در این بیانیه همچنین آمده است، سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری به فعالیت و اقدامات جنایتکارانه خود علیه شهروندان فلسطینی و اسرای آزاد شده ادامه می‌دهند؛ شهروندانی که به وظیفه خود یعنی مقاومت و مقابله در برابر اشغالگری و شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، می پردازند.

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی با الفاظ شدیداللحنی این جنایت را محکوم کردند و خواستار لزوم توقف هماهنگی امنیتی شدند که در خدمت اشغالگران صهیونیستی و طرح‌های آنها جهت تعقیب و پیگرد شهروندان فلسطینی است.

در این بیانیه مشترک همچنین از جنبش فتح و گروه‌های ملی و اسلامی و نیز موسسات حقوقی و انسانی خواسته شد تا مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرند و عاملان شهادت اللداوی را بازخواست و مجازات کنند.

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند، تکرار چنین اقداماتی همچون حادثه‌ای که برای نزار بنات، فعال فلسطینی رخ داد، پیامدهای خطرناکی بر وحدت و یکپارچگی ملت فلسطین و آینده مسأله فلسطین دارد.

در این بیانیه مشترک همچنین آمده است، به منظور حفظ وحدت و مقاومت ملت فلسطین، نباید در قبال سلاحی که ملت فلسطین را نشانه گرفته و از اشغالگری و شهرک‌سازی حمایت می‌کند، سکوت کرد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، به رغم تمامی تلاش‌های ناامیدانه رژیم صهیونیستی و سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان، هرگز عزم و اراده و مقاومت ملت فلسطین از بین نخواهد رفت و مبارزه تا زمان آزادی فلسطین ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha