• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400100100710
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل باشگاه سپاهان:

تبلیغات محیطی و پخش تلویزیونی مسئله حیاتی باشگاه‌ها است

تبلیغات محیطی و پخش تلویزیونی مسئله حیاتی باشگاه‌ها است

ایسنا/اصفهان مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: باشگاه‌های ورزشی مالک رویدادهای ورزشی شده‌اند؛ تولید و محصول آن‌ها مسابقه‌ای است که برگزار می‌کنند، این مسابقه ارزش و قیمت دارد. حق پخش تلویزیونی باید به برگزارکنندگان مسابقه که باشگاهها هستند، تعلق بگیرد که به عمد این موضوع توجهی نشده و مسکوت مانده است.

محمدرضا ساکت امروز (چهارشنبه، اول دی‌ماه) در جریان مجمع سالیانه انتخاباتی هیئت فوتبال استان اصفهان، اظهار کرد: از عزیزی خادم و دیگر مسئولان فدراسیون برای کمک به فوتبال ملی تشکر می‌کنم. موارد مهمی از جمله مصوبه مجلس در خصوص ۳۰ درصد از حق پخش تلویزیونی ورزش که باید به وزارت ورزش اختصاص پیدا می‌کرده و وزارت ورزش برای آن راهکار قانونی گذاشته، اما برای احقاق حقوقش اهتمام لازم را نکرده است؛ این حق سهم فوتبال، ورزش‌های دیگر و باشگاه‌ها است که باید پرداخت شود.

وی افزود: سپاهان تنها در یک رشته فعال نیست، به‌عنوان یک باشگاه ورزشی که در ۲۸ رشته ورزشی فعالیت می‌کند و سهم مهمی را از این بخش داریم. بنابراین از ریاست فدراسیون درخواست دارم در این خصوص پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: باشگاه‌های ورزشی مالک رویدادهای ورزشی شده‌اند؛ تولید و محصول آن‌ها مسابقه‌ای است که برگزار می‌کنند، این مسابقه ارزش و قیمت دارد. حق پخش تلویزیونی باید به برگزارکنندگان مسابقه که باشگاه‌ها هستند، تعلق بگیرد که به عمد، این موضوع توجهی نشده و مسکوت مانده است و وزارت ورزش و رسانه ملی هیچ تلاشی برای احقاق آن نمی‌کند و فکر می‌کنم خود ما فوتبالی‌ها باید برای رسیدن به این حق کاری انجام دهیم.

ساکت اضافه کرد: هر رویدادی که از رسانه ملی پخش می‌شود، میلیون‌ها بیننده دارد و از طریق آن کسب درآمد می‌شود. بین این موضوع و مصوبه ۳۰ درصدی مجلس تفاوت وجود دارد. موضوع این است که آقایان این دو را با یکدیگر ترکیب می‌کنند در حالی که این چنین نیست. به‌عنوان نماینده باشگاه‌های استان و همچنین ۱۶ تیم لیگ برتری، بر این حرف صحه می‌گذارم. در واقع آن چیزی که مجلس تصویب کرده از طریق تبلیغات است. این حق شبیه یک شکلات است که می‌خواهند به باشگاه‌ها بدهند در حالی که همان هم مستقیم به باشگاه داده نمی‌شود و به وزارت ورزش داده می‌شود تا بعد از تقسیم بین فدراسیون‌ها به تیم‌ها داده شود.

وی با اشاره به فوتبال بانوان و تیم‌داری باشگاه‌های اصفهان در فوتبال بانوان گفت: تیم‌های ذوب آهن و سپاهان را به دلیل اینکه در فوتبال بانوان سرمایه‌گذاری کرده‌اند جریمه شده‌اند؛ البته دلایل‌اش بماند، از همه باشگاه‌ها ۲.۵ درصد حق عضویت درخواست شده است؛ اما باشگاه‌های سپاهان و ذوب آهن چهار درصد پرداخت کرده‌اند، چون در فوتبال بانوان فعالیت می‌کنیم. حتی طبق صحبت‌ها قرار شد این میزان به همان ۲.۵ درصد برسد که باز هم کمکی به فوتبال بانوان نمی‌شود.

وی با انتقاد از سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان تاکید کرد:  با صراحت درخواست داریم ایشان به لیگ و به باشگاه‌ها احترام بگذارد. متأسفانه ایشان هیچ احترامی به لیگ نمی‌گذارد؛ اگر لیگ نباشد تیم ملی وجود ندارد. افتخار داشتیم برای آماده‌سازی تیم ملی یک اردو میزبان بودیم و همه هزینه‌ها را متقبل شدیم؛ اما متأسفانه هیچ توجهی به درخواست‌های ما نمی‌شود.

وی با اشاره به برنامه لیگ برتر و تیم ملی خاطرنشان کرد: در این زمینه درخواست‌ها و دغدغه‌هایی داریم. خوشبختانه برنامه شش ماهه داده شد. اما درخواست ما اعطای برنامه یک‌ساله است.  

مدیرعامل باشگاه سپاهان تبلیغات محیطی را یکی از منابع مهم درآمدزایی برای باشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: موضوع دیگر تبلیغات محیطی است که آئین‌نامه باشگاه‌ها و سازمان لیگ در آن مبنای عمل است.

ساکت با مهم خواندن کمک داور ویدئویی اضافه کرد: همه تیم‌ها به VAR نیاز دارند. متأسفانه آخرین پاسخ کامرانی‌فر چنین بوده است که در حال بررسی هستیم و به شما خبر می‌دهیم و هنوز هیچ اتفاق مهمی رخ نداده است. استدعا دارم در این خصوص عنایت ویژه‌ای شود.  

وی ادامه داد: همینطور در خصوص توپ‌های وارداتی نیاز به مدیریت صحیحی برای واردات آن داریم. خواهش می‌کنم تدبیری برای شرکت‌های بازرگانی وارد کننده توپ داشته باشید. همه ارجاعات به تولید کننده داخلی است. می‌دانیم از تولید کننده داخلی باید حمایت کنیم؛ اما وقتی به مسابقات بین‌المللی می‌رویم، اجازه بازی با آن توپ را به ما نمی‌دهند و ما متضرر می‌شویم؛ امتیاز یا مجوز یا راهکاری به ما بدهید تا بتوانیم این موضوع را حل کنیم.

ساکت همچنین با اشاره به طرح‌های حمایتی فیفا و ای آف سی گفت: فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت‌های حمایتی را تحت عنوان طرح فوروارد انجام می‌دهند که بخشی از این طرح به دلیل تحریم‌ها و شیوع کرونا متوقف شده است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha