• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400100100763
  • خبرنگار : 71647

نگاهی به مهمترین عناوین مطبوعات جهان

روزنامه‌ها علیه جانسون شمشیر را از رو بسته‌اند

روزنامه‌ها علیه جانسون شمشیر را از رو بسته‌اند

روزنامه‌های امروز اروپا همه علیه جانسون، شمشیر را از رو بسته‌اند. عکس بوریس جانسون، با موهایی به هم ریخته، مثل همیشه اما این بار با چهره‌ای خشمگین، در روزنامه لیبراسیون، آمده است.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ در شرح مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان که در روز چهارشنبه ـ اول دی ماه ـ منتشر شده‌اند، چنین آورده است:

ناتوی پرخاشگر

روزنامه‌ها علیه جانسون شمشیر را از رو بسته‌اند


گاردین همراه با دیگر روزنامه‌های انگلیس نوشت: ولادیمر پوتین، به ناتوی پرخاشگر هشدار داد، اگر سودای تجاوز داشته باشد، پاسخ نظامی در راه خواهد بود. رهبر روسیه این را در سخنانی در جمع فرمانده هان گفت. آن هم به هنگامی که تنش‌ها، بر سر اوکراین  بالا گرفته است. پوتین، در دیدار با وزارت دفاع روسیه، به ناتو پاسخ داد. غرب، تدارک نظامی روسیه را بهانه ایجاد تنش کرده است.

قایق پناهجویان باز هم غرق شد

روزنامه‌ها علیه جانسون شمشیر را از رو بسته‌اند


دی ولت هم با دیگر روزنامه‌های آلمان نگاهی به مدیترانه دارد. سازمان ملل می‌گوید: در گذر قایق‌های قاچاق پناهجویان، یکصد و شصت و چهار تن، غرق شدند. این حادثه در  جریان گذر پناهجویان در دو قایق از لیبی به اروپا اتفاق افتاد. در سال ۲۰۲۱ بیش از یک هزار و پانصد تن قربانی آب‌های دریای مدیترانه شده‌اند.


بازیگر تنها

روزنامه‌ها علیه جانسون شمشیر را از رو بسته‌اند


روزنامه‌های فرانسه از جمله لیبراسیون نگاهی به جزیره انگلیس، در آتش امیکرون دارند، عکس بوریس جانسون، با موهایی به هم ریخته، مثل همیشه اما این بار با چهره‌ای خشمگین، در روزنامه لیبراسیون، آمده است.
روزنامه فرانسوی نوشت: در نمایش بوریس جانسون، او تنها بازیگر آن است. دیگر روزنامه‌های اروپا همه علیه جانسون، شمشیر از رو بسته‌اند. شپیگل، در آلمان نوشت. تا کی حکومت او بر انگلیس دوام خواهد آورد. آن هم با امید واهی.

ال پائیس در اسپانیا نوشت: جادوی او دیگر بی اثر شده است. جانسون به لیبراسیون گفته است، مسئولیت‌ها را می‌پذیرم. و لیبراسیون می پرسد کدام را؟ شکست حزبش؟ شکست در همه‌گیری ویروسی که یکصد و پنجاه هزار انگلیسی را کشت یا شکست در خروج از اتحادیه اروپا؟


دفن لیبراسیم

روزنامه‌ها علیه جانسون شمشیر را از رو بسته‌اند


روزنامه‌های اسپانیا از جمله ال موندو نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری شیلی دارد. انتخاباتی با پیروزی دانشجوی معترض دیروز و رهبر تظاهرات آن‌ها سر گرفت. «گابریل بوریک» وعده کرد، نولیبرالیسم را دفن خواهد کرد. ال پائیس روزنامه دیگر اسپانیا می‌پرسد، آیا «بوریک» یک سوسیالیست وفادار به وعده‌هایش خواهد ماند؟ بوریک تا یک دهه پیش، رهبر تظاهرات دانشجویان شیلی بود. و اکنون در سی و پنج سالگی جوان‌ترین رهبر شیلی شده است. از انتخابات ۲۰۱۲ تا امروز، او بیش‌ترین آرا را در انتخابات صاحب شده است.

در حاشیه خبرهای امروز کوچویی آمده است:
 

دیدار با طبیعت برای رهایی از تنهایی

روزنامه‌ها علیه جانسون شمشیر را از رو بسته‌اند


ساینتیفیک ریپورتس نوشت: پژوهش تازه می‌گوید دیدار با طبیعت و حضور در آن احساس تنهایی را در آدم‌ها، کاهش می‌دهد. احساس تنهایی از مهم‌ترین اختلال‌های روانی امروز است. ۴۵ درصد مبتلایان، دچار آسیب‌های آن می‌شوند. پژوهش تازه می‌گوید رفتن به طبیعت از عوامل مهم کاهش این اختلال روانی است. این نخستین پژوهشی است که از اثرهای طبیعت بر تنهایی انسان می‌گوید. ۳۹ درصد آدم‌هایی که احساس تنهایی می‌کنند، با دیدن درخت و سبزه، آسمان و یا شنیدن صدای پرندگان از این حس آزارنده رهایی می‌یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha