• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400100100768
  • خبرنگار : 50477

پیگیری سفر رئیس قوه قضائیه/ ۲

صدور ۵۰۰ دستور قضایی به درخواستهای مردمی / ۱۰۰۰ درخواست در حال بررسی تخصصی

صدور ۵۰۰ دستور قضایی به درخواستهای مردمی / ۱۰۰۰ درخواست در حال بررسی تخصصی

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور دستورات قضایی برای پیگیری ۵۰۰ درخواست مردمی مطرح‌شده در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به گلستان تا امروز خبر داد.

حیدر آسیابی در گفت و گو با ایسنا پیرامون پیگیری مصوبات دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به استان گلستان با اشاره به اهتمام جدی مدیران قضایی استان برای بهره مندی از ظرفیت های ایجاد شده در این سفر پر برکت، اظهار کرد: در حوزه نامه ها و درخواست های مردمی که در روز سفر از سوی هم استانی های عزیز به حجت الاسلام و المسلمین اژه ای رسیده است بلافاصله از روز بعد سفر فرآیند رسیدگی به این نامه ها و درخواست ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۵۰۰ مورد از درخواست‌های مردمی که در سفر رئیس قوه قضاییه به ایشان ارائه شده بود، به دادگستری استان گلستان ارجاع و دستورات قضایی مورد نیاز برای پیگیری و اقدام صادر شده‌است، افزود: بیشترین درخواست‌های ارجاع شده به استان گلستان در چند روز گذشته مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری است.

 رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه به دستور رئیس قوه قضاییه این درخواست‌ها پس از ارجاع به استان، در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده می‌شود، خاطرنشان کرد: به دستور ایشان مواردی از نامه‌های مردم که حل آن‌ها به دلایل مختلف مقدور نیست، برای آنان به صورت شفاف و مستدل توضیح داده خواهد شد و هیچ درخواستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

آسیابی با اشاره به اینکه کسانی که در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان گلستان نامه داده‌اند، پس از دریافت پیامک مبنی بر ثبت درخواست خود، برای پیگیری به نشانی گرگان، بلوار شهید کلانتری (کمربندی)، خیابان دانشجو، دادگستری کل، طبقه دوم، دبیرخانه حوزه ریاست مراجعه کنند، ادامه داد: عزم دستگاه قضایی توجه کامل به درخواستهای مردم و برقرار کامل عدالت در شئون مختلف در سطح جامعه است.

وی از واصل شدن بیش از یک هزار و ۹۰۵ درخواست مردمی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان گلستان خبر داد و گفت: در این میان یک هزار و ۵۴۵ فقره از درخواست ها مرتبط با امور قضایی بود که تا به امروز برای ۵۰۰ مورد دستور قضایی صادر شده و حدود یک هزار مورد دیگر در حال بررسی و صدور دستور تخصصی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha