• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400100100778
  • خبرنگار : 71621

نگرانی آمریکا از فروش پهپادهای ترکیه به اتیوپی

نگرانی آمریکا از فروش پهپادهای ترکیه به اتیوپی

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داد که ایالات متحده نگران فروش پهپادهای ترکیه به اتیوپی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، دو مقام مطلع به این خبرگزاری اطلاع داده‌اند که مقامات ایالات متحده فروش پهپادهای مسلح ترکیه‌ای به اتیوپی را با مقامات آنکارا درمیان گذاشته‌اند چراکه شواهد حاکی آن است که دولت از این پهپادها برای مقابله با شورشیان داخلی استفاده می‌کند.

یک مقام ارشد غربی گفته‌ است که آمریکا «نگرانی‌های بشردوستانه بزرگی» درخصوص فروش این پهپادها دارد چراکه ممکن است محدودیت‌های فروش تسلیحاتی آمریکا به آدیس آبابا را نقض کند.

یک مقام ارشد ترکیه‌ای اعلام کرد که‌ واشنگتن تاکنون در چندین دیدار نارضایتی خود از این مساله را ابراز کرده است.

ترکیه که به چندین کشور در آسیا، اروپا و آفریقا پهپاد می‌فروشد انتقادات در این خصوص که آنکارا نقشی بی‌ثبات‌کننده در آفریقا دارد را رد کرده است.

یک مقام دیگر به خبرگزاری رویترز گفت: آمریکا نارضایتی خود را از فروش پهپادهای ترکیه به اتیوپی ابراز کرده است؛ اما ترکیه به سیاست‌های خود در منطقه ادامه می‌دهد.

یک مقام دفاعی ترکیه نیز به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که آنکارا قصد دخالت در امور داخلی اتیوپی را ندارد.

اتیوپی از یک سال پیش صحنه درگیری مسلحانه میان نیروهای فدرال و جبهه مردمی آزادسازی تیگرای است و این درگیری با پیشروی جبهه تیگرای به سمت تعدادی از شهرهای اصلی از جمله آدیس آبابا شدت گرفته است.

دولت اتیوپی به دنبال تهدید جبهه آزادسازی تیگرای مبنی بر پیشروی به سمت آدیس آبابا، پایتخت این کشور در سراسر اتیوپی اعلام حالت فوق‌العاده کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۲۳:۱۶

خیلی جالبه نویسنده نیروهای شورشی اتیوپی رو نیروهای جبهه مردمی خطاب میکنه اما نیروهای مردمی و ارتش ازاد سوریه رو تروریست خطاب میکنه !