• پنجشنبه / ۲ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400100200903
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی:

نباید دستاوردهای مقابله با کرونا را به راحتی از دست دهیم

نباید دستاوردهای مقابله با کرونا را به راحتی از دست دهیم

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران مقابله‌ی با ویروس کرونا، اظهار  کرد: نباید دستاوردهای مقابله با کرونا را که نتیجه همراهی مردم و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان است، به راحتی از دست دهیم.

عابدین خرّم در جلسه‌ی فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به شیوع سویه‌ی جدید این ویروس (اُمیکرون) در برخی از کشورها، گفت: نگرانی از شیوع این ویروس در کشور ما نیز وجود دارد و نباید با عادی‌انگاری باعث شروع موج جدید کرونا در کشور شویم.

وی همچنین خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تأکید کرد: برای انجام هرچه بهتر وظایف و خدمت‌رسانی، تزریق واکسن برای کارکنان ادارات جدی گرفته و با متخلفان طبق قانون برخورد شود.

خرّم، محله‌محور بودن اقدامات مقابله با کرونا را ضروری دانست و تاکید کرد: اگر هویت و کارکرد محلات احیا و مراکز و شخصیت‌های مرجع وارد عمل شوند، مشکلات در همه‌ی حوزه‌ها به حداقل می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به طرح شهید قاسم سلیمانی و طرح غربالگری در مراکز سلامت، خاطرنشان کرد: کمرنگ شدن برخی اقدامات خوب گذشته به مرور زمان آسیب‌هایی را وارد کرده است که باید با تقویت این اقدامات، آسیب‌ها را جبران کنیم.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز بیان کرد: مدارس در بحث آموزش و رعایت شیوه‌نامه‌ها، نقطه ثقل ما هستند و حضور دانش‌آموزان در مدارس فرصت خوبی برای آموزش و تأثیرگذاری بر خانواده‌ها است.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه هیچ تردیدی در اثرگذاری واکسن وجود ندارد، افزود: همت مردمی و روحیه‌ی همکاری و همدلی در بحث واکسن، سرمایه‌ی اجتماعی بزرگی است که باید آن را حفظ و درخصوص دز سوم واکسن نیز این رویکرد را دنبال کنیم.

وی بر کنترل ورود و خروج مسافران از مبادی مرزی استان، تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی، ایجاد و تقویت پایگاه‌های جدید واکسیناسیون برای تزریق دز سوم، رصد به‌موقع افراد مشکوک و مبتلا به بیماری و جلوگیری از شیوع برخی تردیدها نسبت به مسأله واکسن تأکید کرد.

هنوز موردی از ابتلا به سویه اُمیکرون در استان مشاهده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز طی سخنانی در این جلسه گفت: هنوز موردی از ابتلا به سویه اُمیکرون در استان مشاهده نشده و تمام افرادی که از مرزهای زمینی و هوایی وارد استان می‌شوند به مدت دو هفته تحت مراقبت پزشکی قرار می‌گیرند.
 
بهمن نقی‌پور با اشاره به سرعت بالای انتشار سویه اُمیکرون و نگرانی از افزایش ناگهانی مبتلایان، بر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی درخصوص تزریق در سوم واکسن برای افرادی که سه ماه از تزریق در دوم آنها می‌گذرد تأکید کرد.
 
وی ادامه داد: میزان بستری مبتلایان به کرونا در استان رو به کاهش بوده، اما میزان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در استان از میانگین کشوری بیشتر است که احتمالاً به دلیل مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی است.

 سایر اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این جلسه بر تشدید مراقبت‌های اجتماعی، افزایش ضریب واکسیناسیون، نظارت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و نیز کنترل کارکنان ادارات از نظر تزریق واکسن کرونا تأکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha