• پنجشنبه / ۲ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400100200939
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

فرماندار خاش:

بانک‌ها تمام ظرفیت خود را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان بعمل آورند

بانک‌ها تمام ظرفیت خود را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان بعمل آورند

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار شهرستان خاش با اشاره به سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی و تأکید ویژه بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که دولت‌ها باید با حمایتهای همه‌جانبه‌ی قانونی، دولتی و حکومتی از تولید و رفع موانع آن، همت کنند که امسال جهش تولید به معنی واقعی تحقق یابد گفت: فرمانداری خانه دوم سرمایه گذاران و حامی پروژه های عام المنفعه و اشتعالزای خاش است.

صاحب گل صالحی در پنجمین نشست اعضای کمیته اشتغال و سرمایه گذاری بیان کرد: نگاه ویژه‌تر و تسهیلگرانه‌ به طرحهای اشتغالزایی به ویژه مشاغل خانگی، پرداخت تسهیلات به آنها مورد انتظار از بانک‌هاست و تمام تلاش و ظرفیت خود را برای رفع موانع و تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات به متقاضیان بعمل آورند.

وی افزود:از ابتدای آذرماه سال جاری تعداد ۴۰فقره مجوز فعالیت مشاغل خانگی در شهرستان صادر و جهت پرداخت تسهیلات به بانک های عامل معرفی که از این تعداد حدود ۲۰فقره پرداخت و سایر مجوزها نیز با فوریت درحال تکمیل پرونده جهت پرداخت می باشد.

صالحی اظهار داشت:ایجاد اشتغال جزو مهمترین اولویت های شهرستان بوده و یکی از معیارهای مهم ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی میزان همکاری، مشارکت و تعامل در برنامه های اشتغالزایی، موفقیت در جذب تسهیلات و اعتبارات و جذب سرمایه گذار می باشد.

فرماندار خاش ادامه داد:خوشبختانه در استان سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب و بالتبع در شهرستان خاش ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد و ضمن برنامه ریزی و  متقاضیان سرمایه گذاری و تسهیلات اشتغالزایی می توانند برای بهره مندی از منابع درخواست های خود را به دستگاههای اجرایی و بررسی در کمیته های مرتبط ارائه نمایند و مدیران با  ایفای نقش جهادی در پیشبرد مسیر توسعه و فعالیتهای عام المنفعه، گره گشایی با نیت خدمت خالصانه به مردم در خصوص حل مشکلات پروژه‌ها، مانع زدایی و حمایت از آنها ضمن دلگرمی سرمایه گذاران از هیج تلاشی فروگذار نکنند.

وی گفت:خوشبختانه از سال ۹۷ تاکنون در شهرستان خاش بالغ بر ۴هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات اشتغال پایه دار روستایی و عشایری و فراگیر شهری پرداخت شده که از جمله مهمترین این طرح ها می توان به مجتمع تفریحی گردشگری هامین، طرح پرورش بلدرچین و کبک، فرآوری و بسته بندی خرما، پرواربندی گاو شیری و...اشاره نمود.

صالحی افزود: اجرای سیاست‌های مناسب و جذب و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اشتغال و توسعه شهرستان بسیار مهم است و برای ارتقای شاخص توسعه شهرستان در مسیر سیاست‌گذاری و رونق تولید و اجرای برنامه‌های اشتغالزایی، ضمن تسهیل فرآیندها در تسریع امور، تصویب وپرداخت تسهیلات، کاهش روند و زمان سرمایه گذاری تا حدممکن و صدور مجوزهای لازم اهتمام جدی لازم است.

مقام عالی دولت در خاش اظهار داشت: از آنجایی که مقوله اشتغالزایی در ضمن جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال، باعث رفع محرومیت نیز می‌شود تمام قد از طرحهای اشتغالزا که به نفع مردم و بسترساز توسعه و پیشرفت شهرستان باشد حمایت می‌کنیم.

وی گفت:کاهش نرخ تورم، ایجاد اشتغال، بسترسازی و بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در امور سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران و اقشار آسیب پذیر رویکردهای حائز اهمیت است و برای تحقق آنها دستگاه های اجرایی برنامه‌ریزی بیشتری نمایند.

صالحی تاکید کرد:مدیران ادارات طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان رزمندگان اقتصادی باید در خصوص توسعه شهرستان بالاترین احساس مسئولیت را داشته و پیگیر اجرای عام المنفعه مصوبات کمیته و خروجی عملیاتی تأثیرگذار، عام المنفعه و ملموس برای مردم باشند.

در این جلسه به اعضای کمیته تا روز شنبه جهت بررسی استعلامات، تعیین تکلیف و گزارش نتیجه پرونده های تسهیلات در دست اجرا مهلت تعیین شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha