• جمعه / ۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400100301491
  • منبع : نمایندگی اردبیل

همزمان با ایام فاطمیه

مصلای مشگین‌شهر افتتاح شد

مصلای مشگین‌شهر افتتاح شد

ایسنا/اردبیل همزمان با ایام فاطمیه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ساختمان مصلای مشگین‌شهر به بهره‌برداری رسید.

در مراسمی که در مشگین‌شهر برگزار شد، ساختمان مصلای مشگین‌شهر بعد از سال‌ها انتظار با زیربنای 6 هزار و 850 متر و در 3 طبقه به بهره‌برداری رسید.
ساختمان مصلای مشگین‌شهر شامل طبقه زیرزمین برای برپایی نمایشگاه‌ها و عرضه محصولات فرهنگی، طبقه همکف به عنوان صحن اصلی و طبقه اول نیز به عنوان شبستان برای حضور بانوان تدارک دیده شده که اداره کل راه و شهرسازی در سال‌های اخیر برای تکمیل این پروژه سعی و اهتمامی جدی داشته است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم افتتاح این مجموعه مذهبی، فرهنگی در مشگین‌شهر اظهار کرد: باید مصلاها را قلب تپنده فرهنگی شهر بدانیم چرا که در این فضاها خدمات آموزشی، فرهنگی و معنوی به اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود.
آیت‌الله سید حسن عاملی تصریح کرد: باید مساجد و مصلاها به مرکز تحول شهروندان تبدیل شوند چرا که امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت و توسعه مبانی دینی و آموزه‌های ارزشی در جامعه نیاز داریم.
وی اصلی‌ترین هجمه دشمن را در عرصه فرهنگی ضربه به حاکمیت دینی و ارزشی و سست کردن بنیان‌های معنوی جوانان توصیف کرد و گفت: مصلاها و مساجد می‌تواند بهترین فضا برای حضور نسل نوجوان و جوان در مسیر تعالی و تربیت‌ آنها باشند تا بیشتر در جریان امور فرهنگی و اجتماعی قرار گیرند.
امام جمعه اردبیل افزود: نباید حرکتی را انجام دهیم که جوان و نوجوان با مفاهیم دینی و ارزشی غریبه باشد و یا از یادگیری و فهم آن حذر کند بلکه بهتر است در این فضاها زمینه تعامل، همراهی و همکاری شایسته نسل‌های سوم و چهارم انقلاب را فراهم کنیم.
آیت‌الله عاملی مصلای مشگین‌شهر را دارای بهترین فضا برای برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به همجواری مصلا با بقعه شیخ حیدر در مشگین‌شهر به راحتی می‌توان در مناسبت‌های مختلف به ویژه شرایط مساعد آب و هوایی از این فضا بیشتر و بهتر استفاده کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha