• جمعه / ۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400100301503
  • خبرنگار : 71572

رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای عنوان کرد

نباید به استقلال و پرسپولیس در باغ سبز نشان می‌دادیم/ باشگاه‌های عربستانی هم دولتی‌اند اما...

نباید به استقلال و پرسپولیس در باغ سبز نشان می‌دادیم/ باشگاه‌های عربستانی هم دولتی‌اند اما...

رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای می‌گوید مشکل AFC دولتی بودن استقلال و پرسپولیس نیست.

به گزارش ایسنا، سعید عباسی، رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای پس از برگزاری جلسه‌ در فدراسیون فوتبال پیرامون نامه AFC مبنی بر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان اظهار کرد: به هیچ وجه چنین بحثی مطرح نیست. سال گذشته هم چنین بحثی وجود داشت اما به خاطر بحث کرونا، ممیزی AFC به این شدت نبود. شما می‌بینید عربستان و کشورهای دیگر هم باشگاه‌هایشان رد شده‌اند. کمیته بدوی و استیناف مثل سال‌های گذشته کار خودشان را کردند. به جز این دو باشگاه، باشگاه‌های دیگری هم بودند که نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند.

او درباره صدور مجوز موقت و این که چند روز پیش گفته شد که مشکل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای اخذ مجوز حرفه‌ای حل شده، گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که باید از اهل این کار، مانند عزیزی خادم سوال داشته باشیم که جواب درست را بدهند ولی بعضی اوقات صحبت‌هایی می‌شود که لازم نیست. باید دقت کنیم در باغ سبز به باشگاه‌ها نشان ندهیم و به باشگاه‌ها دروغ نگوییم. الان AFC شرایط را بسیار سخت کرده است. علاوه بر نظر کمیته‌های بدوی و استیناف، خودش مستقیما برخی پرونده‌ها را جدا می‌کند و توسط شرکت‌های ممیزی آلمانی بررسی می‌کند.

رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای ادامه داد: یا مجوز حرفه‌ای می‌توانند بگیرند یا نه. AFC بحث دولتی بودن را نکرده است چرا که باشگاه‌های عربستانی هم دولتی هستند ولی راهکارهایی برای این کار دارند. همه باید دست به دست هم بدهیم که اصل موضوع را حل کنیم. این که امروز به هوادار یک چیزی بگوییم و فردا عوض شود، درست نیست. در حال حاضر مجوز حرفه‌ای فولاد و سپاهان تایید شده و برایشان نامه آمده است. همچنین مشکل گل‌گهر خیلی کم است.

عباسی در پاسخ به این سوال که پرونده‌ای مانند بدهی 8 میلیاردی پرسپولیس به پدیده به خاطر گل‌محمدی هم در کسب نکردن مجوز حرفه‌ای تاثیر گذار بوده، توضیح داد: قشنگ‌ترین حالت برای انعکاس خبر این است که صحبت‌های متفاوت امروز و فردا را با اصولش منتشر کنید. باید ببینیم قوانین چه می‌گوید چرا که خارج از قوانین نمی‌شود عمل کرد. قانون می‌گوید قبل از 9 شهریور باید پرداخت می‌شد. باشگاه‌های دیگر آسیایی هم چنین مشکلی دارند اما شرایط این دو باشگاه ویژه است. به همین دلیل به آن‌ها تا دوشنبه مهلت داده‌اند.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قرار شده عزیزی خادم و وزیر با شیخ سلمان جلسه‌ای داشته باشند، گفت: همه راه‌هایی که قانونی است را قرار شده که پیش برویم. سال گذشته هم این مشکل به وجود آمد که آقای وزیر و آقای تاج به AFC رفتند و موقتا مشکل حل شد. الان قرار شده که کارگروه پرسپولیس و استقلال جوابیه‌های لازم را به AFC ارسال کنند تا ببینیم در این هفته چه اتفاقی می‌افتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha