• شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400100401866
  • خبرنگار : 71610

قطعی اینترنت در سودان در آستانه تظاهرات میلیونی امروز/ هشدار سفارت واشنگتن به اتباع آمریکایی

قطعی اینترنت در سودان در آستانه تظاهرات میلیونی امروز/ هشدار سفارت واشنگتن به اتباع آمریکایی

پس از فراخوان‌ اتحادیه مشاغل سودان برای برگزاری تظاهرات طی امروز (شنبه) در خارطوم، مسؤولان سودانی تدابیر امنیتی شدیدی را در این شهر اتخاذ کردند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که همزمان با فراخوان اتحادیه مشاغل سودان برای برگزاری تظاهرات طی امروز در خارطوم، مقامات این کشور از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در این شهر و بستن برخی خیابان‌ها و پل‌های آن خبر دادند.

طبق این گزارش، مقامات سودان شامگاه جمعه اعلام کردند که در راستای حفظ امنیت خارطوم برخی پل‌ها و مسیرها در خارطوم را در آستانه تظاهرات بسته‌اند.

مقامات سودان همچنین تاکید کردند که خروج تظاهرات از وجهه مسالمت‌آمیز بودن، نزدیک شدن و به خطر انداختن اماکن حاکمیتی و استراتژیک در مرکز خارطوم مغایر با قوانین است و در کنار محفوظ دانستن حق تظاهرات مسالمت‌آمیز با هرگونه آشوب برخورد خواهد شد.

این تدابیر پس از آن اتخاذ شد که اتحادیه مشاغل سودان جمعه در بیانیه‌ای خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی طی امروز برای تاسیس دولت غیرنظامی شرکت کنند.

در همین حال منابع سودانی از قطع شدن اینترنت در این کشور در آستانه برگزاری تظاهرات میلیونی خبر دادند.
طبق گزارش این منابع، شرکت‌های مخابراتی سودان از ساعات اولیه صبح خدمات خود را در سراسر این کشور قطع کردند.
هماهنگ کننده کمیته‌های برگزار کننده تظاهرات نیز اعلام کرد که معترضان سودانی در تظاهرات امروز کاخ ریاست جمهوری در خارطوم را محاصره خواهند کرد.

سفارت آمریکا در خارطوم نیز به اتباع این کشور توصیه کرد که از حضور در مناطق برگزاری تظاهرات خودداری کنند.

از ۲۵ اکتبر سودان شاهد تظاهرات و اعتراضات گسترده علیه اقدامات عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی است. وی پیشتر عبدالله حمدوک نخست‌وزیر را برکنار کرده بود اما بعد از امضای توافقی وی به پستش بازگشت. گروه‌های سیاسی و مدنی سودانی این توافق را تلاشی برای مشروعیت بخشی به کودتا می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha