• شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400100401941
  • خبرنگار : 71477

حملات هوایی ارتش میانمار علیه یک گروه ضد کودتا در نزدیکی مرز تایلند

حملات هوایی ارتش میانمار علیه یک گروه ضد کودتا در نزدیکی مرز تایلند

گروه چریکی "اتحادیه ملی کارن" اعلام کرد، در تازه‌ترین تشدید خشونت‌ها که سبب شده صدها تن از مردم میانمار به تایلند فرار کنند، ارتش میانمار حملات هوایی بیشتری را علیه یکی از مناطق تحت کنترل این گروه در نزدیکی مرز تایلند انجام داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه "اتحادیه ملی کارن" گفت: ارتش میانمار اواخر روز پنجشنبه دست‌کم دو حمله هوایی علیه یکی از مناطق تحت کنترل این گروه در نزدیکی مرز میانمار-تایلند انجام داد و تعدادی گلوله توپخانه‌ای نیز به طرف این منطقه شلیک کرد.

یکی از خبرنگاران رویترز در شهر مرزی "مائه سوت" تایلند در ۱۵ کیلومتری جایی که این حملات هوایی صورت گرفته، اواخر روز پنجشنبه حدود ساعت ۲۳ به وقت محلی صدای چندین انفجار را شنیده است.

این در حالی است که سخنگوی حاکمان نظامی میانمار هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

از اول فوریه سال جاری میلادی که ارتش میانمار دولت غیرنظامی این کشور به رهبری آنگ سان سوچی را سرنگون کرد و باعث اعتراضات و درگیری‌های پراکنده در حومه کشور میان نیروهای ضد خونتا و ارتش شد، میانمار گرفتار آشوب و ناآرامی شده است.

درگیری‌های جدیدی هفته گذشته میان ارتش میانمار و نیروهای "اتحادیه ملی کارن" در گرفت و براساس گزارش وزارت امور خارجه تایلند، بیش از ۴۲۰۰ تن از زمان آغاز این خشونت‌ها به تایلند فرار کرده‌اند. گروه‌های جامعه مدنی نیز اعلام کرده‌اند که تعداد افراد آواره شده بیش از ۱۰ هزار تن است.

"ساو تاو نی"، سخنگوی اتحادیه ملی کارن گفت: این حملات هوایی، غیرنظامیان بیشتری را که در این منطقه زندگی می‌کردند، آواره کرده است. ما بار دیگر از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا یک منطقه پرواز ممنوع در این منطقه ایجاد کند.

"تانی سانگرات"، سخنگوی وزارت امور خارجه تایلند روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت، تایلند نسبت به این خشونت‌های جدید در استان کارن که مردم تایلند را نیز که در نزدیکی مرز زندگی می‌کنند، تحت تاثیر قرار داده، نگران است.

چندین نماینده خارجی در میانمار از جمله نمایندگان اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا روز جمعه بیانیه‌ای مشترک صادر کرده و در آن خواستار پایان حملات کورکورانه ارتش در استان کارن و دیگر مناطق شدند. آنها در این بیانیه گفتند: حملات اخیر علیه غیرنظامیان در استان کارن از جمله بمباران روستاها نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی هستند و باید متوقف شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha