• شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400100401985
  • خبرنگار : 71660

پسکوف: برخی کشورهای ناتو ممکن است به مذاکرات درباره "تضمین‌های امنیتی" کمک کنند

پسکوف: برخی کشورهای ناتو ممکن است به مذاکرات درباره "تضمین‌های امنیتی" کمک کنند

سخنگوی کرملین گفت که برخی کشورهای ناتو که نگرانی روسیه را درنظر دارند، ممکن است به روند مذاکرات درخصوص "تضمین‌های امنیتی" کمک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: کشورهای ناتو مواضع مختلفی دارند. کشورهایی وجود دارند که موضع آن‌ها در قبال ما "شدیدا غیردوستانه" است؛ اما برعکس، کشورهایی هم وجود دارند که دائما به‌دنبال ادامه مذاکرات هستند و مشکلات را از طریق ساز و کار دیپلماتیک حل می‌کنند و مشتاق هستند که نگرانی‌ها و دغدغه‌های روسیه را درنظر بگیرند. البته که چنین کشورهایی کمک بسیار مثبتی را برای روند این کار انجام می‌دهند.

مکان برگزاری نشست بعدی پوتین-بایدن هنوز بررسی نشده است

همچنین به گزارش خبرگزاری تاس، پسکوف گفت اینکه گفت‌وگو بعدی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا کجا برگزار شود، هنوز مورد گفت‌وگو و بررسی قرار نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که نشست بعدی در کجا برگزار خواهد شد، اظهار کرد: گفت‌وگویی در این زمینه اصلا صورت نگرفته است.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا تماس مجازی بین روسای جمهور دو کشور برگزار خواهد شد یا خیر، گفت که اول مذاکرات درخصوص "تضمین‌های امنیتی" ناتو به روسیه باید برگزار شود.

وی افزود: ما گفته‌ایم که این مذاکره احتمالا در ماه ژانویه برگزار خواهد شد و ما توقع پاسخ‌های خاص و دقیقی نسبت به سوالات مطرح شده، خواهیم داشت.

پسکوف در ادامه خاطرنشان کرد که هرگونه دیدار بین روسای جمهور دو کشور (روسیه و آمریکا) در صورتی ممکن خواهد بود که روسیه در مذاکرات با ناتو به توافق برسد.

رئیس جمهور روسیه پیشتر از ناتو خواسته بود تا "گفت‌وگوهای اساسی" درخصوص تضمین‌های امنیتی روسیه را شروع کند. پوتین تاکید کرد که مسکو به این تضمین‌ها نیاز دارد زیرا غرب به تعهدات شفاهی خود عمل نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha